Vicces dolog, hogy gyakorlatilag egyszerre jelent meg L√°z√°r minisztereln√∂ks√©gi √°llamtitk√°r interj√ļja a 444-en, amiben tov√°bbra is kem√©nyen t√°madja az √°ltala lepolipozott Cs√°nyi oligarch√°t, illetve a h√≠r arr√≥l, hogy 500-1800 trafikkoncesszi√≥t j√°tszottak √°t L√°z√°r spanj√°nak, a Continental-tulajdonos S√°nta J√°nosnak √©s √©rdekk√∂r√©nek.

Mik√∂zben az is lehet, hogy ez az √ļjkori magyar t√∂rt√©nelem legnagyobb gazdas√°gi/politikai bŇĪncselekm√©nye, (m√°rmint hogy a Continental doh√°nygy√°r vezetŇĎinek √©s dolgoz√≥inak sz√°z√°val-ezr√©vel adtak koncesszi√≥kat), L√°z√°r t√∂k√∂sen oligarch√°zik. Ha igazak egyr√©szt az alaph√≠rek a Continental dolgoz√≥ihoz ker√ľlŇĎ rengeteg trafikr√≥l (amiket eddig S√°nta sem c√°folt, sŇĎt), m√°sr√©szt a k√ľl√∂nf√©le sz√°m√≠t√°sok arr√≥l, hogy mennyi profitja lesz havonta egy trafiknak, illetve mennyi polcp√©nzt kapnak a gy√°rt√≥kt√≥l, akkor havi szinten is milli√°rdos nagys√°grendŇĪ nyeres√©g csap√≥dhat le a Continental k√∂r√ľli h√°l√≥zatn√°l. Azt persze soha senki sem fogja megtudni, hogy a befoly√≥ p√©nz hogyan oszlik meg a Continental vezetŇĎi, a trafikjogokat megszerzŇĎ alkalmazottak √©s a mindezt lehetŇĎv√© tevŇĎ Fidesz k√∂z√∂tt.

L√°z√°r J√°nos egy√©rtelm√ļen √©rtelmesebb fick√≥, mint a Fidesz √©s a korm√°ny ismert arcainak j√≥ r√©sze. Felt√©telezhetŇĎ r√≥la, hogy √°ltal√°ban tudja, hogy mit √©s mi√©rt mond. Egy ideje - egy√©bk√©nt teljes joggal - ism√©telgeti, hogy a cs√°nyi√°hoz hasonl√≥ gazdas√°gi t√ļlhatalom kock√°zatos a demokr√°ci√°ra. Csakhogy L√°z√°r ebbŇĎl az igaz kiiindul√≥ helyzet√©rt√©kel√©sbŇĎl eg√©szen bizarr k√∂vetkeztet√©st vont le. A doh√°ny√ľgyben j√≥ hossz√ļ ideje √ļgy tŇĪnik, hogy a Vesz√©lyes Oligarch√°t egyszerŇĪen egy m√°sik, hasonl√≥ erej√ļ oligarcha megteremt√©s√©vel akarja √°rtalmatlann√° tenni. Mint amikor Godzill√°t egy ugyanakkora, ugyanolyan erŇĎs robot-Godzill√°val akart√°k kiiktatni. B√°r az √∂tlet r√∂gt√∂n √©rtelmesebbnek tŇĪnik, ha a robotgodzilla mondjuk nem viselkedik h√°l√°tlanul.