Az eszelŇĎs hipersportaut√≥t ‚Äď amiben 8 literes, 16 hengeres motor van ‚Äď 2005 √≥ta gy√°rtott√°k, az volt a terv, hogy addig csin√°lj√°k ezt, am√≠g 450-et el nem adnak belŇĎle. Ez meglepŇĎ m√≥don 10 √©vig tartott. A ma kezdŇĎd√∂tt genfi aut√≥szalonon bemutatt√°k az utols√≥t.

Pont a ford√≠tottja lett az utols√≥ sz√≠ne az elsŇĎnek: az k√∂z√©pen √©s h√°tul fekete volt, oldalt piros, az utols√≥ k√∂z√©pen √©s h√°tul piros, oldalt fekete.

Az aut√≥ sok szempontb√≥l √©rtelmetlen volt, mert nem √ļgy tervezt√©k, hogy legyen egy j√≥ aut√≥, hanem √ļgy, hogy itt ez a forma, legyen 1000 l√≥erŇĎs, √©s menjen 400-zal. Megd√∂bbentŇĎ m√≥don ez siker√ľlt, annak ellen√©re, hogy a Bugatti Veyron egy orm√≥tlan, k√©ttonn√°s t√∂mb.

Advertisement

Akkor szerettem meg, amikor hat √©v ut√°n r√°j√∂ttem, hogy nem √ļgy kell r√° tekinteni, mint egy aut√≥ra, hanem √ļgy, mint egy priv√°t gŇĎzmozdonyra. Egy rendes, 19. sz√°zadi gŇĎzmozdonyra, amibŇĎl cs√∂vek l√≥gnak ki, bugybor√©kol, fortyog, √©s megy, mint az √°llat.

M√°s: meglepŇĎ m√≥don √öjlip√≥tv√°ros egyik mell√©kutc√°j√°ban sok√°ig √°llt egy Veyron-motor blokkja egy √©p√≠t√©szst√ļdi√≥ kirakat√°ban. Erre √ļgy j√∂ttem r√°, hogy elkezdtem sz√°molgatni a hengereket, √©s 12 ut√°n m√©g volt 4.

Advertisement