Nálunk rengetegszer elhangzik a fenti kérdés, de amúgy is sok ember áll teljesen értetlenül azelőtt, hogy mi a fenéért nyomják azokon az ósdi BKV-s buszokon a forróságot az ember lábára a negyvenfokos nyári kánikulában. Most végre megtudtam.

Az Index ugyanis utánajárt a a dolognak, és kiderítették a választ a Nagy Kérdésre: bizonyos régi Ikarus-buszokon, csak így tudják megakadályozni a vezetők, hogy ne forrjon fel a hűtővíz. Ezeken a járatokon vagy alapból kevés a víz, vagy csak szar a motor hűtése, viszont azzal, hogy a folyadékot az egész buszon végigkeringtetik – azaz bekapcsolják a fűtést –, jobban lehűtik azt. Hűtővíz nélkül pedig lerohadna a motor, vagy még rosszabb dolgok történnének.

Szóval úgy tűnik, hogy igen, tényleg tök tudatosan kapcsolják be a fűtést a buszvezetők, viszont nem tehetnek mást. Vagy ez, vagy nem megy a busz sehova. Tök jó lenne, ha mondjuk rendes karbantartással, vagy amivel kell megoldanák ezt a kérdést, de belegondolok mondjuk a hármas metró helyzetébe – több ismerősöm egyszerűen nem hajlandó közlekedeni vele –, és úgy tűnik nem ez a legégetőbb probléma a budapesti közlekedésben.