Úgy rászakadt egy tájékoztató monitor egy utas fejére, hogy kórházba kellett szállítani. A helyi közlekedési vállalat szerint ők hogyan lennének felelősek, a konzorciumi partner pedig elbújt. Most nem lennék debreceni közlekedő.

Ma reggel 8 tájban Debrecenben egyszer csak leszakadt a helyéről egy TFT-monitor a 48-as buszon, és ráaesett egy utas fejére, aki komolyan megsérült. A fiatal nő fejsebét az utasok és a jármű vezetője látták el, a sofőr mentőt hívott, ami a nőt kórházba vitte. Az utasokért végül pótlóbuszt küldtek.

Hogy történhetett ilyen? Hogyan küldhettek forgalomba ilyen állapotú járművet? Mikor szerelték föl azt a monitort? Perel az utas? Mivel tervezik kompenzálni? Ilyen kérdésekkel kerestük meg a DKV nevű helyi közlekedési vállalatot. De Nagy Annamária kommunikációs igazgató, illetve a cégtől később kapott mail ugyanazt mondták: sajnálják ugyan, de ők aztán semmiért sem felelősek, a járatot ugyanis egy konziorcium részeként üzemeltetik, és a járművek műszaki állapotáért nem ők, hanem a partner, a Inter Tan-Ker Zrt a felelős.

Remek kommunikáció lehet a konzorcium partnerei között, a DKV-s illetékes ugyanis közölte, hogy ők sem kaptak még választ az ügyben az ITK-tól.

Advertisement

Megkerestem az ITK-t, ahol egy borízű hang annyit mondott, hogy a cégnél ma már nincsen senki, aki az ügyben nyilatkozhatna, próbálkozzunk kedden. Amikor mondtam, hogy egy, a cég által üzemeltetett járat balesetéről van szó, csak megismételték, hogy nincs bent senki.

Elképesztő, hogy az egyik legnagyobb magyar város tömegközlekedése ilyen hozzáállású cégek kezében van.

Advertisement

Az ITK weboldalán ez a vállalati krédó szerepel:

Az INTER TAN-KER Zrt. kiemelt küldetésének tekinti, hogy teljes körű megoldásokkal segítse a kormányzat, az önkormányzatok, multinacionális, kis- és középvállalatok munkáját a közlekedés területén.

Ez most például remek példa a teljes körű megoldásra. Az igazán teljes körű persze az lenne, ha szép csendben el is temették volna az utast.