"Számos hiányosság" - ombudsmani jelentés a márciusi hóhelyzetről

Majdnem egy hónap kellett ahhoz, hogy Szabó Máté ombudsman hivatalból kivizsgálja a hóhelyzet előkészítésében és megoldásában dolgozó hivatásos szervek munkáját. Erre jutott.

  • Nem volt elég gyors az információáramlás.
  • Csak régebbi média segítségével tájékoztatták a lakosságot, az új közösségi oldalakat figyelmen kívül hagyták.
  • Számos fennakadás volt a szervek belős kommunikációjában
  • Megnehezítette a mentést, hogy az autósok nem alakítottak ki mentősávokat.
  • Az Állami Autópálya Kezelő nem tájékoztatta megfelelően az autósokat.
  • A MÁV nem tájékoztatta megfelelően az utasokat, nem volt felkészülve a késésekre.
Advertisement

És ez csak a szemezgetés a rövid kiadványból. A teljes, 33 oldalas ombudsmani jelentést itt lehet elolvasni, tényleg csak azoknak ajánlom, akik a vécében is a Központi Statisztikai Hivatal évkönyveiket tartják. A szikársága ellenére viszont kiderülnek olyanok, hogy az Országos Meteorológiai szolgálat már március 14-én, 4 óra 37 perckor figyelmezetett a hófúvásra. Vagy például ilyesmik, hogy:

A panaszokból az állapítható meg, hogy az autósok nem felelőtlenül, tájékozódás nélkül indultak útnak, sőt többen utazásuk közben is szerettek volna alternatív útvonalat választani, vagy megszakítani az útjukat, de erről sem tudtak megfelelő információt szerezni. Az ÚTINFORM és az ÁAK honlapja, az MTI, illetve a közszolgálati hírek szinte egyáltalán nem tartalmaztak megfelelő információt sem március 14-én, sem a további napokon.

Ha valaki esetleg még ennek a hatalmas ombudsmani karakterhalmaznak sem hinne, még mindig itt van Szily László beszámolója arról, hogy mekkora szopás is volt március 14-én elindulni bármerre az országban.

Share This Story