589 km/ĂłrĂĄs sebessĂ©ggel szĂĄguldott egy Maglev-szerelvĂ©ny, ezzel egy 2003-as rekordot döntött meg. Akkor 580 km/Ăłra volt a csĂșcs.

A vonat kĂ­sĂ©rleti körĂŒlmĂ©nyek között, utasok nĂ©lkĂŒl Ă©rte el ezt a sebessĂ©get, egyĂ©bkĂ©nt nem tudna ilyen gyorsan mozogni. A rekord lehet, hogy mĂĄr jövƑ hĂ©ten megdƑl, keddre Ășjabb teszteket tervez a Central Japan Railway.

2027-tƑl hasznĂĄlhatjĂĄk majd kereskedelmi cĂ©lokra is a vonalat, bĂĄr a maximum sebessĂ©g 505 km/Ăłra lesz, de Ă­gy 40 perc alatt Ă©rhetnek majd az utasok TokiĂłbĂłl NagojĂĄba – ez feleannyi idƑ, mint a jelenlegi technolĂłgiĂĄval.

A maglev a magnetic levitation, azaz a lebegƑ mĂĄgnesvasĂșt rövidĂ­tĂ©se, ez egy elĂ©g drĂĄga technolĂłgia, viszont ki tudjĂĄk iktatni vele a sĂ­n Ă©s a vonat közötti sĂșrlĂłdĂĄst, ami elĂ©ggĂ© lelassĂ­tja a szerelvĂ©nyeket.

via WSJ