A brit szupermarket olyan k√©pernyŇĎket telep√≠t, amik beszkennelik a sorban√°ll√≥k arc√°t √©s szem√©lyre szabott hirdet√©seket nyomatnak. Igen, pont mint a K√ľl√∂nv√©lem√©nyben.

Az angol fejleszt√©sŇĪ OptimEyes-rendszert 450 boltban fogj√°k bevezetni. A l√©nyege az, hogy pr√≥b√°lja megmondani a v√°s√°rl√≥ nem√©t, megsaccolja az √©letkor√°t √©s lem√©ri, hogy mennyi ideig n√©zte a rekl√°mot. A megszerzett adatot azt√°n visszaforgatja a rendszerbe, amivel hat√©konyabb √©s nagyobb sikert el√©rŇĎ rekl√°mokat k√©sz√≠thetnek majd. A hirdet√©seket befoly√°solhatja a sorban√°ll√°s idŇĎpontja is, m√°st tolhat ugyannanak az embernek az arc√°ba reggel 8-kor √©s este 10-kor.

Mindenki megjegyzi, √ļgyhogy nekem is meg kell, hogy az eg√©sz elj√°r√°s pont olyan, mint Steven Spielberg 2002-es sci-fij√©ben, a K√ľl√∂nv√©lem√©nyben, amiben Tom Cruise olyan hirdet√©sek elŇĎtt s√©t√°l, amik egyenesen megsz√≥l√≠tj√°k ŇĎt.

A hasonl√≥s√°got m√©g az OptimEyes-t fejlesztŇĎ c√©g fŇĎn√∂k√©nek fia, Simon Sugar is elismerte:

Igen, olyan mint a K√ľl√∂nv√©lem√©ny, de ez megv√°ltoztathatja a brit v√°s√°rl√≥i piac arc√°t, a terv√ľnk pedig az, hogy min√©l t√∂bb k√©pernyŇĎre terjeszkedj√ľnk min√©l t√∂bb szupermarketbe.

Advertisement

Sugar hozzátette, hogy a rendszer nem tárol képeket a vásárlókról.

[Telegraph]