A magyar kormány ugyanis – a Hír24 infói szerint – beperli a gazdasági-politikai világlapot a paksi bővítés blokkolásáról szóló cikkük miatt. Egy kormányközeli informátor azt mondta, olyan – de olyan! – pert akasztanak az FT nyakába, ami még őket is meg tudja ingatni.

Tudjátok, az FT múlt csütörtökön írta meg, hogy Paks 2 helyett szívás lesz – mert az Európai Bizottság beintett –, ezt azonban némi bizonytalakodás után előbb Giró-Szász András kommunikációs főember, majd Kovács Zoltán szóvivő is cáfolta. Azt állították, szó sincs blokkolásról, hanem ezzel szemben arról van szó, hogy csak a fűtőelem-szállítás orosz monopóliumát nem pártolja az Európai Unió.

Advertisement

Ezenközben nem mulasztották el hangsúlyozni: a Financial Times nem mondott igazat.

Amit megírtunk, az úgy pontos és hiteles – mondta a brit gazdasági lap munkatársa azután, hogy a magyar kormány tagadta azt a bizonyos értesülést. A kormány helyreigazítási kérelemmel fordult a laphoz, de ezt elutasították. Most pedig jogászok vizsgálják – írja a Hír24 –, hogy pontosan mivel-hogyan pereljék a lapot.