Crowdsourcingra, vagyis a felhaszn√°l√≥k √°ltal gy√°rtott tartalomra alapoz√≥ zen√©s k√°belt√©v√©-csatorn√°t ind√≠t √©ppen Sean Combs repper, Revolt TV n√©ven, a New Yorker meg azt boncolgatja, hogy ez nem a j√ļzerek ronda kihaszn√°l√°sa-e.

Combs oldal√°r√≥l a dolog √ļgy n√©z ki, hogy ŇĎ √©ppen forradalmat robbant ki a t√©v√©z√©s √©s a netez√©s √∂tv√∂z√©s√©vel, hogy a f√ľggetlen mŇĪv√©szek, zen√©szek, felhaszn√°l√≥k √©s n√©zŇĎk a saj√°t tartalmaikkal foglalhass√°k el a telev√≠zi√≥z√°st. A Revolt TV ebben a megk√∂zel√≠t√©sben lehetŇĎs√©get ad b√°rkinek, hogy kifejezze √©s megismertesse √∂nmag√°t. M√°sfelŇĎl n√©zve viszont a multimilliomos repper ingyen haszn√°lja fel szeg√©ny j√ļzerek szellemi term√©keit, √ľgyesen kisemmizve ŇĎket. Aki ugyanis b√°rmilyen anyagot felt√∂lt a Revolt TV weboldal√°ra, az az √©rv√©nyes felhaszn√°l√°si felt√©telek szerint gyakorlatilag minden jogot √°tad Combs c√©g√©nek.

Diddy nemcsak alkalmi tartalomgy√°rt√≥kat, hanem rendszeres fell√©pŇĎket, r√©sztvevŇĎket is keres, de olyan hirdet√©sekben, amikben direkt azt hangs√ļlyozza, hogy ez nem munkahely, hanem mozgalom √©s ezek nem √°ll√°shirdet√©sek. Vagyis fizetni a gyakori k√∂zremŇĪk√∂dŇĎknek sem akar.

Rengeteg blog √©s weboldal √©p√≠t felhaszn√°l√≥k √°ltal ingyen gy√°rtott tartalom kereskedelmi felhaszn√°l√°s√°ra, de Diddy esete az√©rt k√©nyesebb, mert a Revolt TV-ben r√∂vid sz√∂vegek, vicces k√©pek vagy p√°r perc alatt k√©sz√ľlt photoshop-mŇĪalkot√°sok helyett v√°rhat√≥an eredeti zenesz√°mokat, zen√©s vide√≥kat √©s egy√©b, komoly hozz√°adott √©rt√©kŇĪ, hosszabb ideig k√©sz√ľlŇĎ kontentot sug√°rozn√°nak.

A crowd sourcingra alapozott k√°belcsatorna √∂nmag√°ban nem vadi√ļj tal√°lm√°ny, Al Gore p√©ld√°ul m√°r 2005-ben ind√≠tott ilyet, CurrentTV n√©ven, ami balos h√≠rcsatorna volt √©s a n√©zŇĎk anyagait is sŇĪrŇĪn felhaszn√°lta, de ŇĎk csak 3 h√≥napra k√©rt√©k a jogokat √©s √°ll√≠t√≥lag 250 doll√°r k√∂r√ľli √∂sszeget fizettek egy r√∂vid vide√≥√©rt. A Current 8 √©vig l√©tezett, de nem volt egy√©rtelmŇĪ sikert√∂rt√©net.