A rengeteg milliárdból működő állami hírgyár fizet azért, hogy a híreiből hírblokkot szerkesszenek. A kormányszóvivő volt cégének. Aki a kicsit nem lopja, a nagyot nem érdemi

Fantasztikus bizniszmodellt talált ki az MTVA, és igazuk is van, mert nem lehet minden egyes nap milliárdokat ellopni, helye van a hétköznapi aprómunkának is.

Az alaphelyzet az, hogy az MTI-hírek nyomott árai, illetve a sanyarú hirdetési piac miatt egyre több magánrádió vásárolja egyben a bálás híreket az MTVA-tól. Az állami médiamamut azért szabott irreálisan alacsony árakat, mert az MTI-be manapság már eleve csak kormánypropaganda kerül be, ezért aki onnan vásárol, maga is kormánypropagandát fog sugározni.

Havi 20-100 ezer forint a hírekért pedig tényleg semmi. Ha rádiók vagyunk, és a minimális két hírszerkesztővel számolunk, és jó szarul fizetjük meg őket, az közterhekkel együtt akkor is minimum 600 ezer forint kiadás, de inkább még több. Vagyis a propagandacsomag legrosszabb esetben a hatodából jön ki.

Na, az MTVA azt találta ki mint az állam által fizetett hírszerkesztők gyűjtőhelye, hogy a híreiből készülő hírblokkok összerakását - vagyis az alaptevékenységet, amiért léteznek - nem saját maga csinálja, hanem inkább kiadják egy külsős Fidesz-cégnek. Giró-Szász András kormányszóvivő volt cégének, a Századvég-közeli Strategopolisnak. Ez nem egyszerű kispénztalicska, de jól látható átverése az MTVA-t finanszrozóknak, vagyis nekünk. Az Átlátszó adatai szerint 27 hazai rádió vásárol bálás híreket havi 20 és 100 ezer közötti áron. Direkt számoljunk a legnagyobb tarifával, így ebből a havi bevétel 2,7 millió forint. Az MTVA viszont az alaptevékenysége külsős elvégzéséért havi nettő 3,5 milliót fizet.