Az elektromosaut√≥-gy√°rt√≥ nem perel be senkit, aki j√≥hiszemŇĪen akar hasonl√≥ kocsit gy√°rtani.

A szoktalan, sŇĎt punkos l√©p√©st Elon Musk, a c√©g milli√°rdos tulajdonosa √≠gy indokolta egy blogposztj√°ban:

"Az√©rt v√©dett√ľk le a fejleszt√©seinket, mert att√≥l tartottunk, a nagy aut√≥gy√°rak majd lem√°solj√°k a technol√≥gi√°nkat, azt√°n a hatalmas gy√°rt√°si-, sales- √©s marketingerej√ľket kihaszn√°lva lenyomj√°k a Tesl√°t. Nem is t√©vedhett√ľnk volna nagyobbat. A szomor√ļ val√≥s√°g ennek pont az ellent√©te: a nagy gy√°rt√≥k elektromosaut√≥-programjai (illetve b√°rmilyen programjuk, ami nem sz√©nhidrog√©nt el√©getŇĎ aut√≥ gy√°rt√°s√°ra ir√°nyul) minim√°lisak vagy nem is l√©teznek, √©s √°tlagosan az elad√°saik egy sz√°zal√©k√°n√°l is j√≥val kevesebbet tesznek ki."

Musk azt állítja, a nyílt forráskódra áttérés igazi oka az a klímaváltozás elleni harc. "A Tesla képtelen olyan tempóban elektromos autókat gyártani, hogy az hatással lehessen a krízisre" - fogalmazott Musk.

EgyelŇĎre senki sem tudja, hogy mit takar a "j√≥hiszemŇĪen" kifejez√©s, illetve hogy az ŇĪrj√°rmŇĪveket is gy√°rt√≥ excentrikus milli√°rdos a gyakorlatban hogyan k√©pzeli ezt a ny√≠lt forr√°sk√≥dot. Sokan m√©g mindig k√©telkednek abban, hogy a Fordnak mondjuk t√©nyleg megengedje, hogy Tesla-szerŇĪ kocsik sorozatgy√°rt√°s√°ba fogjon.

(via Forbes, a tippet k√∂sz√∂nj√ľk Zolt√°nnak)