A Cannes-ban d√≠jazott filmrendezŇĎ a Die Weltnek nyilatkozott, √©s mondott n√©h√°ny furcs√°t. Viszont az meglepŇĎ, hogy a filmj√©nek pont n√©metorsz√°gi forgalmaz√≥t nem tal√°lt.

Nemes Jeles elsŇĎsorban a film digitaliz√°ci√≥ja ellen kelt ki az interj√ļban, amelyben rendk√≠v√ľl sajn√°latos fejlem√©nynek nevezte, hogy Cannes-ban a versenyfilmek k√∂z√ľl a Saul fia volt az egyetlen, amit nem √ļj elj√°r√°sokkal, hanem hagyom√°nyos technik√°val k√©sz√≠tettek √©s mutattak be.

‚ÄúA hagyom√°nyos filmk√©sz√≠t√©shez nagy fegyelem √©s √∂sszpontos√≠t√°s sz√ľks√©ges, mert a celluloidszalag a digit√°lis adatt√°rol√≥ technol√≥gi√°val ellent√©tben v√©ges kapacit√°s√ļ‚ÄĚ ‚Äď fejtette ki, hozz√°t√©ve, hogy a ‚Äúdigit√°lis rendezŇĎ‚ÄĚ ak√°r a v√©gtelens√©gig ism√©telgetheti egy jelenet r√∂gz√≠t√©s√©t, √©s a v√°g√°skor kiv√°laszthatja a legjobb felv√©telt, ami ‚Äúel√©rt√©ktelen√≠ti a munkafolyamatot‚ÄĚ.

A rendezŇĎ meg is fogadta, hogy a j√∂vŇĎben is csak hagyom√°nyos technik√°val k√©sz√≠t filmeket:

Ha a celluloid t√≠z √©v m√ļlva halott lesz, akkor felhagyok a filmez√©ssel. K√ľl√∂nben is k√©sz√ľlhet√ľnk a harmadik vil√°gh√°bor√ļra, ha meghal a mozi.

Advertisement

A riporter k√©rd√©s√©re ezt bŇĎvebben is kifejtette:

Hiszek a kis változások nagy következményeiben a civilizációnkban. Ha hagyjuk a mozit meghalni, az elmond valami egyetemeset is a társadalmunkról: a virtuális valóságról, az önszeretet és a közösségi szellem hiányáról.

A terjeszt√©s neh√©zs√©geirŇĎl annyit mondott, hogy a filmet ‚Äúminden orsz√°g megv√°s√°rolta, m√©g a marslak√≥k is‚ÄĚ, de n√©metorsz√°gi forgalmaz√≥ nem akadt.

Advertisement

A rendezŇĎ szerint a koncentr√°ci√≥s t√°borokat bemutat√≥ kor√°bbi j√°t√©kfilmek a t√ļl√©l√©s√©rŇĎl sz√≥ltak, √©s ez a szeml√©letm√≥d sz√ľks√©ges volt ahhoz, hogy egy√°ltal√°n k√©sz√ľlhessenek filmek a t√©m√°r√≥l. A Saul fia nem ilyen, mert ‚Äúnem a kiv√©telt akarta megmutatni, hanem azt, hogy milyen volt‚ÄĚ.

Fotó: AP Images

(via MTI)