Egy hete posztolunk egy SMS-t a Telenort√≥l, melyben k√ľl√∂n√∂sen konf√ļz m√≥don t√°j√©koztatt√°k elŇĎfizetŇĎiket. Christopher Laska vez√©rigazgat√≥ szem√©lyesen v√°laszolt, ŇĎ sincs elmosva a k√≥d- √©s r√∂vid√≠t√©s√∂z√∂ntŇĎl. Angolul √©s magyarul √≠rt, eg√©sz pontosan ezt:

Dear Péter Orosz,

It was with considerable apprehension that we saw your article on Cink about our information text (SMS) to customers about the changes in our General Contract Terms. While we constantly thrive to be more customer friendly, we are aware that unfortunately these texts are everything but, as they have to include a lot of legally obligatory details. However I absolutely agree with you that all our communication should be clear and informative while remaining compliant with all applicable regulations.

Your critical article enhanced our discussion within the company to make these texts easier to understand for customers. Let me therefore thank you for drawing my attention to the urgency of this matter! I can promise you and our customers that we will find an efficient way to improve our customer information processes.

Yours sincerely,
Christopher Laska
CEO
Telenor Hungary


Kedves Orosz Péter!

MeglehetŇĎs aggodalommal olvastuk a Cinken megjelent cikk√©t az √ĀSZF v√°ltoz√°sr√≥l √ľgyfeleinknek k√ľld√∂tt SMS-sel kapcsolatban. B√°r folyamatosan azon dolgozunk, hogy min√©l ink√°bb √ľgyf√©lbar√°t c√©g legy√ľnk, tiszt√°ban vagyunk vele, hogy az ehhez hasonl√≥ SMS-ek sajnos nem azok, hiszen rengeteg jogilag k√∂telezŇĎ r√©szletet kell tartalmazniuk. Mindazon√°ltal teljesen egyet√©rtek √∂nnel, hogy a Telenor minden t√°j√©koztat√°s√°nak egy√©rtelmŇĪnek √©s informat√≠vnak kell lennie, amellett, hogy marad√©ktalanul meg kell felelnie a vonatkoz√≥ jogszab√°lyoknak.

Kritikus hang√ļ cikke √ļjabb lend√ľletet adott a v√°llalaton bel√ľli egyeztet√©seinknek, melyek c√©lja, hogy az ehhez hasonl√≥ SMS-eket √ļgy alak√≠tsuk ki, hogy √©rthetŇĎbbek legyenek √ľgyfeleink sz√°m√°ra. Szeretn√©m ez√©rt megk√∂sz√∂nni, hogy felh√≠vta a figyelmemet ennek az √ľgynek a fontoss√°g√°ra! √ćg√©rem √∂nnek √©s √ľgyfeleinknek is, hogy megtal√°ljuk a megold√°st, amellyel jav√≠tani tudjuk az √ľgyf√©lt√°j√©koztat√°ssal kapcsolatos folyamatainkat.

Üdvözlettel,

Christopher Laska
vezérigazgató
Telenor Magyarorsz√°g

Tudom, tudom. Orosz, ez egy nagyv√°llalati ember, ez a dolga. √Čs m√©gis. Magyarorsz√°gon √©n m√©g soha senkit nem l√°ttam nagyv√°llalat k√©pviselet√©ben √≠gy reag√°lni, tal√°n el√©g, ha idelinkelem a Coca-Cola eg√©szen m√°s hangv√©telŇĪ kommunik√°ci√≥j√°t, amikor lelkesen felhajtottunk egy doboz h√ļsz√©ves k√≥l√°t. Laska ezzel szemben emberi hangnemben reag√°lt, √©s amikor vissza√≠rtam neki, kider√ľlt, hogy t√©nyleg nem egy k√ľl√∂n√∂sen rafin√°lt kommunik√°ci√≥s csetbotr√≥l van sz√≥, mert tov√°bbvitte a gondolatmenetet.

√ögyhogy maradjunk annyiban, hogy ha kiposztoljuk azt, ha fafej egy v√°llalat, akkor kiposztoljuk azt is, ha szer√©nyen √©s √©rdeklŇĎdŇĎen reag√°l a r√°ad√°sul nem k√ľl√∂n√∂sebben vir√°gnyelven √≠rt kritik√°ra.

Ha pedig a j√∂vŇĎben valaki emberi nyelven meg√≠rt SMS-t kap az √°ltal√°nos szerzŇĎd√©si felt√©telek v√°ltoz√°s√°r√≥l, akkor k√ľldje el nek√ľnk!