Olyan új dizájnerdrog-nevek vannak, mint Nintendo meg Mitsubishi. És te hogyan keresztelnéd el az új drogodat?

A Gawker kockablogja, a Kotaku szúrta ki, hogy egy a drogmegelőzésben utazó belga szerv Nintendo néven regisztrált egy sokadik MDMA alapú készítményt. Egyúttal azt is észrevették, hogy a legfrissebb listában szereplő anyagok a jogvédelemre fittyet hányva rendre egyes ismert márkaneveket vesznek kölcsön: Mitsubishi, Superman, persze a Nintendo és még mondjuk a Li-Ion. Ez aztán a gerillakampány! Sőt ez már piócakampány, posztmodern marketing! És ha megnézzük, még a tipográfiát is kölcsönvették. Persze maximálisan érthető ez. Ha már amúgy is a törvényen kívüli sötét zónákban, törvényen kívüli bozontosokban mozognak, akkor miért ne nyúlhatnának egy ilyesforma korlátlan marketinghez.

Most anélkül, hogy a nyelvtankönyv utolsó oldalát megírnám, azért megjegyezném, hogy ez a helyzet elég hasonló ahhoz, ahogy a költészet metaforák által teszi egyedivé az élményt. Nagyon röviden:

Advertisement

  1. Van egy új drog,
  2. ami hasonlít ugyan a többihez, de kell tőlük különíteni.
  3. Valamilyen, akár merész analógia mentén veszünk egy már meglévő szót és ráragasztjuk a dologra. (esetünkben: pl. a már legendás kati, a vagy most épp a Nintendo. Hétköznapi példának, meg ott van a számítógép egere.) Esetleg még rövidíthetünk, mozaikszavazhatunk vagy hasonlók, de azok sosem olyan izgik. (például MDMA.)

Advertisement

Ha én egy ilyen Walter White-i helyzetbe kerülnék, akkor efféle elnevezésekben gondolkoznék:

  • Titanic
  • Balotelli
  • Gucci
  • Rodman
  • Twitter
  • CNN
  • Rolex
  • Herz
  • DK

Aztán lehetne herzezgetni, jól beguccizni, flesselgetni haverokkal a CNN-en vagy csak twitterezni lazán. Kommentben be lehet szállni a bizniszbe a jobb nevekkel, aztán fele-fele.

Advertisement

Fotók: ewsd.wiv-isp.be

Forrás: Kotaku