Miért ne éleszthetném fel máris a nap közleménye rovatot? Egyrészt nem gondoltam volna, hogy pont egy ilyen nyári szombaton szembejön egy ennyire tökéletes cím, másrészt magam is nagy barátja vagyok a kötött pályás közlekedésnek. Egészen parányi gyermek korom óta.

A közlemény szövege:

A … szerint a társadalmi, gazdaság, és környezeti problémák leküzdéséhez alapvető lenne az egységes rendszerben működő, jobb szolgáltatást nyújtó, gazdaságosabban működtetett közösségi közlekedés, a teherszállításban pedig a közutak használatának csökkentése.

Egy fenntartható közlekedési rendszerben a vasútnak a mainál lényegesen nagyobb szerepet kell kapnia. Ezért is elfogadhatatlan az ágazat hosszú ideje tartó leépülése, amely a mostani kormány alatt sem állt meg. Akadnak jó fejlesztési elképzelések és helyes lépések is, de összességében folytatódik a szolgáltatási színvonal romlása, a vasúti teherszállítás piacvesztése. A vasúti ágazat dolgozói alulfizetettek, a szakmát nem vonják be kellően a döntések előkészítésébe.

A … egységesen szabályozott közlekedési rendszer kialakítását sürgeti, ugyanakkor fontos, hogy a vasúti dolgozók kapják meg azokat a kedvezményeket, amelyek legalább mérsékelhetik az alacsony bérekből eredő feszültségeket.

Elfogadhatatlan, hogy munkavállalók elveszítsék szerzett jogaikat, kedvezményeiket. Felszólítjuk a kormányt, hogy egyezzen meg a szakszervezetekkel a jogos sérelmek rendezéséről. A jogszabályokban biztosítani kell a lehetőséget, hogy a közlekedési szakszervezetek, továbbá a szakmai szervezetek megkerülhetetlenek legyenek a dolgozókat érintő döntések során, valamint az ágazatot érintő stratégiaalkotásban.

Advertisement

Na de melyik ellenzéki párttól jött szerintetek így in medias res?

Itt szeretném megjegyezni, hogy tegnap például vonattal jöttem haza Innsbruckból – szerdán szintén vonattal mentem oda –, és nagyon klassz volt. Egy dologra azonban figyelni kell, a nem túl jó 13-as és a kifejezetten pocsék 14-es évjáratnak köszönhetően nem valami nagy szám mostanában a kremsi Grüner Veltliner, pedig mindig isteni szokott lenni. Igaz, továbbra is csak 3 euró 30 cent, vagyis messze arányosabb ár/érték vonalon, mint akár a kávé vagy a tea.

Vannak egyébként szakaszok, ahol 230 km/h-val megy a Railjet – nyilván nem Magyarországon –, holott én eddig azt hittem, hogy kétszázas a maximum. Hiába, gyorsul a világ!

Share This Story

Get our newsletter