2014-et √≠runk, √©s 100 ember kipr√≥b√°lhatta egy 43 kilom√©teres, szakaszon a tervek szerint 2027-re elk√©sz√ľlŇĎ ‚Äď Toki√≥t Nagoj√°val √∂sszek√∂tŇĎ vonalon fut√≥ ‚Äď Maglev szupervonat, ami ha elk√©sz√ľl, 80-r√≥l 40 percre fogja cs√∂kkenteni az utaz√°si idŇĎt a 286 kilom√©teres t√°von.

Az Uenohara √©s Fuefuki v√°ros k√∂z√∂tti r√©szen m√©g 2400-an pr√≥b√°lhatj√°k ki a lebegŇĎ szerelv√©nyt, ŇĎket kor√°bban 300 000 ember k√∂z√ľl sorsolt√°k ki.

A teljes vonal, amit majd 2045-re Oszak√°ig akarnak tov√°bb√©p√≠teni, 1 √≥r√°ra fogja cs√∂kkenteni a vonatoz√°ssal elt√∂lt√∂tt idŇĎt Jap√°n h√°rom legnagyobb popul√°ci√≥j√ļ r√©gi√≥ja ‚Äď Toki√≥ √©s vonz√°sk√∂rzete, Keihanshin √©s ChŇękyŇć ‚Äď k√∂z√∂tt. Ezeken a ter√ľleteken jelenleg 67 milli√≥ ember √©l, vagyis 2045-re Jap√°n legnagyobb sziget√©nek legsŇĪrŇĪbben lakott r√©sze a mostanin√°l is sokkal gyorsabban √°tutazhat√≥ lesz, megnyitva a lehetŇĎs√©get a munkav√°llal√≥k elŇĎtt, √≠gy l√©trej√∂het egy soha nem l√°tott m√©retŇĪ metropolisz.

Advertisement

A szaggatott vonal jelzi a maglev majdani vonal√°t, a piros a tesztszakaszt, a k√©rdŇĎjeles a tervek szerint 2045-re elk√©sz√ľlŇĎ r√©szt mutatja

A vonat √©p√≠t√©se elk√©pesztŇĎen dr√°ga. A The Wall Street Journalban megjelent jelent√©s szerint a kisebb szakasz (Toki√≥‚ÄďNagoja) 52, az eg√©sz egy√ľtt (Toki√≥‚ÄďOszaka) 83 milli√°rd doll√°rba fog ker√ľlni. √Ėsszehasonl√≠t√°sk√©ppen: ez az √∂sszeg a paksi bŇĎv√≠t√©s √°r√°nak durv√°n hatszorosa.

Advertisement

Att√≥l a Japan Railways becsl√©sei szerint nem kell tartani, hogy ez nem fog megt√©r√ľlni, mert a jap√°n vas√ļth√°l√≥zat legterheltebb r√©sz√©re √©p√ľl a szupervonat, ahol √©vente 143 milli√≥ utas v√°lt jegyet a Sinkanszen-vonalra.

(A térkép innen, a vonat képe innen való)