2014-et írunk, és 100 ember kipróbálhatta egy 43 kilométeres, szakaszon a tervek szerint 2027-re elkészülő – Tokiót Nagojával összekötő vonalon futó – Maglev szupervonat, ami ha elkészül, 80-ról 40 percre fogja csökkenteni az utazási időt a 286 kilométeres távon.

Az Uenohara és Fuefuki város közötti részen még 2400-an próbálhatják ki a lebegő szerelvényt, őket korábban 300 000 ember közül sorsolták ki.

A teljes vonal, amit majd 2045-re Oszakáig akarnak továbbépíteni, 1 órára fogja csökkenteni a vonatozással eltöltött időt Japán három legnagyobb populációjú régiója – Tokió és vonzáskörzete, Keihanshin és Chūkyō – között. Ezeken a területeken jelenleg 67 millió ember él, vagyis 2045-re Japán legnagyobb szigetének legsűrűbben lakott része a mostaninál is sokkal gyorsabban átutazható lesz, megnyitva a lehetőséget a munkavállalók előtt, így létrejöhet egy soha nem látott méretű metropolisz.

Advertisement

A szaggatott vonal jelzi a maglev majdani vonalát, a piros a tesztszakaszt, a kérdőjeles a tervek szerint 2045-re elkészülő részt mutatja

A vonat építése elképesztően drága. A The Wall Street Journalban megjelent jelentés szerint a kisebb szakasz (Tokió–Nagoja) 52, az egész együtt (Tokió–Oszaka) 83 milliárd dollárba fog kerülni. Összehasonlításképpen: ez az összeg a paksi bővítés árának durván hatszorosa.

Advertisement

Attól a Japan Railways becslései szerint nem kell tartani, hogy ez nem fog megtérülni, mert a japán vasúthálózat legterheltebb részére épül a szupervonat, ahol évente 143 millió utas vált jegyet a Sinkanszen-vonalra.

(A térkép innen, a vonat képe innen való)