Ez is kider√ľl egy most indul√≥ oldalb√≥l, amely √∂tperces kisfilmekkel seg√≠tene a gimnazist√°knak a tanul√°sban. Siker√ľlt is meglepni az egyikkel.

A Zanza.tv tant√°rgyank√©nt magyar√°zza el nyolc tant√°rgy legfontosabb t√©m√°it: irodalom, magyar nyelv, matematika, t√∂rt√©nelem, filoz√≥fia, etika, sport- √©s testnevel√©s, t√°rsadalomismeret. Mindezeken bel√ľl sok-sok vide√≥ kapcsol√≥dik az egyes t√©mak√∂r√∂kh√∂z, teh√°t el√©g komoly v√°llalkoz√°sr√≥l van sz√≥ - ugyan ez m√©g csak teszt√ľzemm√≥d, de a vide√≥k m√°r mŇĪk√∂dnek.

Mint a nev√©bŇĎl is k√∂vetkezik, a Zanza.tv a lehetŇĎ legfontosabb inform√°ci√≥kat szedi √∂ssze, √©s infografik√°k, illetve illusztr√°ci√≥k eg√©sz√≠tik ki a narr√°torok sz√∂veg√©t, majd a vide√≥ ut√°n ellenŇĎrz√©sre is van lehetŇĎs√©g. √Čn elŇĎsz√∂r az √Čletm√≥d az 1960-as, 70-es √©vekben Magyarorsz√°gon c. vide√≥t n√©ztem meg.

R√∂gt√∂n az elej√©n h√°trahŇĎk√∂ltem, mert a sz√∂veget mond√≥ sz√≠n√©sznŇĎ (vajon ki lehet?) baromi ideges√≠tŇĎen affekt√°lva besz√©l: egyes kifejez√©seket szab√°lyosan d√ľh√∂dten v√°g a fej√ľnkh√∂z. Miut√°n ezt megszoktam, m√°r tudtam figyelni a vide√≥ra, ami nagyj√°b√≥l t√©nyleg j√≥l szedi √∂ssze a t√©m√°t, viszont amikor Kod√°ly Zolt√°n haj√°hoz √©rt√ľnk, akkor kicsit kiz√∂kkentem.

Advertisement

A zeneszerzŇĎ frizur√°ja a nyugati fogyaszt√≥i kult√ļra √©s a beatzene magyarorsz√°gi megjelen√©se ut√°n jelenik meg: ut√≥bbi k√∂vetkezt√©ben "az √ļj viseletek a b√©k√©s ellen√°ll√°s szimb√≥lumai lettek - Kod√°ly Zolt√°n is ez√©rt viselt hossz√ļ hajat." A v√©g√©n m√©g a tesztet is kit√∂lt√∂ttem, de nem lett sz√°z sz√°zal√©kos, mert nem tudtam, mikor vezett√©k be a GYES-t.

Kipr√≥b√°ltam egy irodalom t√©m√°t is: a realista irodalomr√≥l sz√≥l√≥ vide√≥ m√°r messzebbrŇĎl ind√≠t, √©s a bevezet√©sbŇĎl megtudhatjuk, hogy vannak emberek, akik sokat akarnak keresni, vannak, akik a szer√©ny meg√©lhet√©st tŇĪzik ki c√©lul, √©s van, aki m√°sok letapos√°sa √°r√°n sem √°tall elŇĎrejutni. Ilyen erŇĎs ind√≠t√°s ut√°n m√°r kicsit csal√≥d√°s volt a folytat√°s.

V√©g√ľl hal√°lt megvetŇĎ b√°tors√°ggal egy kombinatorika vide√≥t is elind√≠tottam, de ahhoz m√°r pap√≠rt √©s ceruz√°t is elŇĎ kellett volna vegyek, √©s a "faktori√°lis" sz√≥ elhangz√°sa ut√°n hirtelen gyomoridegess√©g kezdett ker√ľlgetni. EbbŇĎl a szempontb√≥l mindegy is, hogy az oszt√°lyteremben hallom ezt, vagy egy vide√≥n.

Advertisement

Az impresszumb√≥l kider√ľl, hogy vagy h√ļsz gimn√°zium mŇĪk√∂d√∂tt egy√ľtt a projektben, amely az Eur√≥pai Szoci√°lis Alap √©s Magyarorsz√°g k√∂lts√©gvet√©se t√°rsfinansz√≠roz√°s√°ban k√©sz√ľlt. Az√©rt valami azt s√ļgja, hogy nem minden tan√°r fogadja majd olyan kit√∂rŇĎ √∂r√∂mmel ezt a kezdem√©nyez√©st, de a betŇĪktŇĎl menek√ľlŇĎ mai gimnazist√°k lehet, hogy m√°st gondolnak majd.

Am√ļgy Szily most mondja, hogy az ŇĎ gyerekei haszn√°lj√°k a Videotanar.hu-t, √©s abszol√ļt mŇĪk√∂dŇĎ dolog a gyerekek k√∂z√∂tt a vide√≥s tanul√°s, sz√≥val ezek alapj√°n a Zanza.tv is befuthat egy komolyabb karriert.