Az √≥ramutat√≥ j√°r√°s√°nak megfelelŇĎ vagy azzal ellent√©tes ir√°nyban forog a nŇĎalak?

Igaz√°b√≥l mindkettŇĎ, √©s ha hunyor√≠tok vagy csak a szemem sark√°b√≥l n√©zem a gifet, sim√°n megfordulhat az egy√©rtelmŇĪen az egyik ir√°nyba p√∂rgŇĎ t√°ncosnŇĎ. Ez sokkal jobban meglep √©s kicsit jobban meg is ijeszt, mint az a cs√ļnya ruha, amit egyszerŇĪen a sz√≠n√©rz√©kel√©ssel, a feh√©regyens√ļllyal √©s a szem fel√©p√≠t√©s√©vel meg lehet indokolni.

A Forg√≥ T√°ncosnŇĎnek nevezett ill√ļzi√≥ magyar√°zata annyi, hogy mivel egy sziluettrŇĎl van sz√≥, nincs t√°mpont, ami alapj√°n √©rz√©kelhetn√©nk a m√©lys√©get, viszont az agyunk felismerni v√©li a form√°t √©s a mozg√°st, √©s annak ellen√©re h√°romdimenzi√≥sk√©nt kezeli, hogy val√≥j√°ban nem az ‚Äď egy s√≠k fel√ľleten, a monitoron l√°tjuk. √ćgy a kiny√ļjtott l√°b sim√°n lehet a m√°sik elŇĎtt √©s m√∂g√∂tt is, amikor mondjuk balr√≥l jobbra mozog, √©s ford√≠tva. Nekem most √©pp elŇĎtte van.

A fenti gifet m√©g Nobuyuki Kayahara webdiz√°jner k√©sz√≠tette 2003-ban, az√≥ta rendszeresen elŇĎker√ľl. √Čs m√°r meg is fordult a t√°ncosnŇĎ.

via Wikipédia