Megosztja az amerikaiakat a budapesti vívó világbajnokság reklámja

Nagy tesónk, az amerikai Deadspin sportblog lelkesedik a budapesti vívó világbajnokság posztereiért, a kommentelőik inkább fanyalognak. Ti hogy látjátok?

Advertisement

Nekem kifejezetten tetszett, amikor először elvillamosoztam az óriásplakát mellett, ahol egy sportoló fegyvere csap össze Darth Vader fénykardjával.

Szellemes, egyszerű, figyelemfelkeltő. Meg eleve nehéz műfaj reklámot csinálni, mikor nagyjából az az üzenet, hogy:

"figyelj, ez most becsszó egy világesemény, és máshol tökre menne, és igaz, hogy itt a kutyát nem érdekli, pedig százszor jobbak vagyunk vívásból, mint mondjuk fociból, aminek meg stadionokat építünk, de azért gyertek el légyszi, légyszi, izgalmas lesz megígérjük!"

Advertisement

Szóval tetszett. A folytatás viszont már megkérdőjelezhető. Úgy tűnt, megpróbálják közösségivé tenni és bevonni az internet népét a plakátgyártásba. Ha ez spontán indult volna el, talán osztatlan lenne a siker, így egy kicsit izzadtságszagú (persze egy sportesemény éppen az, ahol ez megbocsájtható).

Advertisement

A "mint a moziban" kampány lényege, hogy híres kardozós filmposztereket alakítsunk át a világbajnokság reklámjává. Mondjuk így:

Advertisement

A Deadspin-olvasók szerint viszont az a baj ezzel (túl a szokásos trollkommenteken), hogy a vívás nem erről szól. A klasszikus sportrajongókból ellenérzést vált ki, aki pedig a plakátok hatására megy el, az csalódni fog.

Advertisement

Nem tudom, azért ennyire nem látom tragikusnak a helyzetet. Egyrészt mert van közte pár tényleg szellemes, klasszul eltalált plakát. Másrészt, ha mást nem, annyit elértek, hogy beszélünk róla, ami azért elég jelentős egy nemfoci sport esetében.

Én a magam részéről drukkolok, hogy jól süljön el a vb. Még több plakát itt.

Share This Story