A N√©pszabads√°g szerint √°prilis m√°sodik fel√©ben m√°r √ļjra j√°rhatnak a vonatok a p√°lyaudvaron, de a bez√°r√°s ettŇĎl ugyan√ļgy napirenden marad.

Mik√∂zben a M√ĀV m√©g mindig nem sz√≥lalt meg az √ľgyben a lemondott sajt√≥t√°j√©koztat√≥ ut√°n, a N√©pszabads√°g ma arr√≥l √≠r, hogy a Gradex M√©rn√∂ki √©s Szolg√°ltat√≥ Kft. a h√©ten megkezdte az alag√ļt janu√°r v√©g√©n leomlott t√°mfal√°nak ideiglenes helyre√°ll√≠t√°s√°t. Ez j√≥ h√≠r, ha igaz, hiszen tegnap m√°r √©n is kezdtem att√≥l par√°zni, hogy itt valami nagyon nincs rendben.

A c√©g v√°llal√°sa szerint √°prilis m√°sodik fel√©re √ļjra j√°rhatnak a vonatok a D√©liben, ugyanakkor a p√°lyaudvar v√©gleges bez√°r√°sa tov√°bbra is napirenden marad, az NFM ‚Äď ahogy tegnap is meg√≠rtam ‚Äď vizsg√°lja a Kelenf√∂ldre k√∂lt√∂ztet√©s lehets√©ges felt√©teleit.

A cikk kitér arra, hogy a Kelenföldi pályaudvar jelenleg nagyon messze van még attól, hogy átvehesse a Déli funkcióit: a mai befogadóképességét két és fél-háromszorosára kellene növelni, plusz az sem megoldás, hogy egyszerre mindössze hat személyszállító vonat fér el a pályaudvaron, mikor a Déli naponta 250 vonatot képes fogadni.

Advertisement

A Kelenf√∂ldi p√°lyaudvar v√°g√°nyh√°l√≥zata t√ļlterhelt, t√∂bb j√°ratot el is kellett t√ľntetni emiatt a menetrendbŇĎl, tov√°bb√° nincs lehetŇĎs√©g a szerelv√©nyek jav√≠t√°s√°ra, t√°rol√°s√°ra sem. M√©g a peronok sz√°m√°t is n√∂velni kellene, √©s mindez milli√°rdos beruh√°z√°st ig√©nyelne, a megk√∂zel√≠thetŇĎs√©grŇĎl nem is besz√©lve. K√≠v√°ncsi vagyok, mire jutnak az NFM szak√©rtŇĎi.

Fotó: B. Zsolt/Wikipedia