Most már én is kezdek aggódni, hogy itt valami nagyon nem stimmel, miközben állítólag már a Déli bezárását fontolgatják.

A pályaudvart még január végén zárták be a bevezető alagút támfalának megcsúszása miatt, a helyreállítást pedig még azóta sem kezdték el, és amikor a MÁV sajtótájékoztatót ígért ezzel kapcsolatban tíz napja, azt is lemondta.

Az RTL Klub híradója pedig ma már arról beszélt, hogy felkérték Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztert, kezdjen konzultációt a pályaudvar jövőjéről, és megvizsgálják a bezárás lehetőségét is.

Én pont egy hónapja magáról a Déli pályaudvar épületéről írtam posztot, de most az épülettől függetlenül sem lehet ez opció, már csak azért sem, mert a Kelenföldi pályaudvar még messze nincs azon a szinten, hogy kiváltsa a Délit – ez egy Tarlós Istvánnal háttérbeszélgetésből derült ki, melyről az Origo számolt be nemrég.

Advertisement

A cikkben megszólaló szakember szerint a Kelenföldi pályaudvar jelenleg csak egy nagyobb méretű megállónak tekinthető, és már most is látszik, hogy nem képes ellátni ezt a feladatot. Ez csak akkor változna, ha épülne egy alagút Kelenföld és a Nyugati pályaudvar között, de erre 2020 előtt nem lesz lehetőség, ezért addig egész biztosan nem reális a Déli kiiktatása.

De akkor mi ez az egész bénázás a Déli körül? Ha ez még túl sokáig folytatódik, én is hajlamos leszek azt hinni, valakiknek nagyon kellene a Déli értékes ingatlana, pedig lehet, hogy csak sima töketlenkedésről van szó.