A Sanoma egykori magyar portofoli√≥j√°t megvevŇĎ Central M√©diacsoportban t√≠z sz√°zal√©kot szerzett egy Mandel nevŇĪ c√©g, a Heti V√°lasz a DVTK-tulaj milli√°rdost sejti a h√°tt√©rben. A korm√°nylap megv√°dolta a HVG vez√©rigazgat√≥j√°t, hogy leny√ļlta a n√©met t√∂bbs√©gi tulajdonost.

M√©diapiaci h√≠r- √©s pletykakokt√©llal j√∂tt elŇĎ a HV az eheti, egy√©bk√©nt kiss√© halav√°ny sz√°m√°ban. A lap mostan√°ban igyekszik annak besz√≥lni, akinek csak lehet, ezt a vonalat folytatja azzal az √°ll√≠t√°ssal, hogy a HVG kiad√≥j√°nak vesztes√©g√©t r√©szben maga a c√©g vez√©rigazgat√≥ja √©s r√©sztulajdonosa, Szauer P√©ter okozta azzal, hogy mint kiad√≥vezetŇĎ "j√≥csk√°n t√ļlfizette" a szerkesztŇĎs√©gi helyis√©geket nekik b√©rbe ad√≥ Sz√©pv√∂lgyih√°z Zrt.-t, amiben m√°s munkat√°rsakkal egy√ľtt, mit tesz isten, ŇĎ maga a legnagyobb tulajdonos.

"Nem t√ļlz√°s teh√°t azt √°ll√≠tani, hogy a Funke-csoport kivonul√°s√°nak r√©szben Szauer√©k √°gyaztak meg, hiszen a n√©metek p√©nzt a mag√°np√©nz√ľkk√© tett√©k - a kiad√≥t pedig hagyt√°k vesztes√©gess√© v√°lni".

Kemény szavak.

A HV ehhez képes pikánsnak nevezi, hogy tudomásuk szerint augusztus 28-án be fogják jelenteni, hogy a kivonuló németek tulajdonrészét Szauer és társai veszik meg a kiadóban.

Az √ľgyben megkerestem Szauert, aki k√©sŇĎbbre nyilatkozatot √≠g√©rt. Amint ez megvan, friss posztot √≠rok a t√©m√°ban.

Advertisement

A HVG valami√©rt a HV b√∂gy√©ben van, nemr√©g azt az √°lh√≠rt terjesztett√©k el r√≥luk, hogy mindenkivel szerzŇĎd√©st bontanak a szerkesztŇĎs√©gben.

A cikk ezut√°n √°tt√©r a Samona lapportfoli√≥j√°nak elad√°s√°ra. A vevŇĎ Centr√°l M√©diacsoport√≥l √©rtekezve ker√ľl a k√©pbe Leisztinger neve. A HV szerint ugyanis nemr√©g "t√∂bb √°tt√©telen kereszt√ľl" 10 sz√°zal√©kos tulajdonr√©szt szerzett a Centr√°lban egy Mandel Portfolio Kft. nevŇĪ c√©g, aminek a k√∂zvetett tulaja az a Temesv√°ri G√°bor nevŇĪ fick√≥, aki projetvezetŇĎ Leisztinger Tam√°s "k√∂zponti b√°nyav√°llakoz√°s√°ban". A Mandel √ľgyvezetŇĎje pedig az az √Čzs√∂l G√°bor, aki valaha Bajnai Gordon beosztottja volt a Wallisn√°l, teh√°t egyfajta ember-√∂rd√∂g hibrid. A Heti V√°lasz mindebbŇĎl arra k√∂vetkeztet, hogy a Centr√°l a v√©g√©n t√∂bbs√©gbe ker√ľlhet az Orig√≥t √©s a Centr√°lhoz ker√ľlt volt Sanom√°s online lapokat √∂sszefog√≥, most l√©trehozand√≥ √ļj c√©gben. Az √≠r√°s itt sz√°nd√©kosan zavarosan fogalmaz, de idekeverik Cs√°nyi S√°ndor √©s a wallisos Nagy Gy√∂rgy nev√©t is. Mintha azt akarn√°k sugalmazni, hogy a Mandel m√∂g√∂tt a Wallis √°ll, mik√∂zben elŇĎtte arra c√©lozgattak, hogy Leisztinger √°ll m√∂g√∂tte. De lehet, hogy a Mandel segge olyan nagy, hogy tucatnyi magyar milli√°rdos is oda tud b√ļjni m√∂g√©!

√Čs ha mindez nem lenne el√©gg√© mozgalmas, a cikk meglebegteti, hogy a Vienna Capital Partners nevŇĪ c√©g, amelyik √°tvette a Ringier-tŇĎl a N√©pszabads√°got, a Nemzeti Sportot, a Vil√°ggazdas√°got √©s nyolc megyei napilapot, val√≥j√°ban a CEMP- √©s Index-tulaj Sp√©der Zolt√°n str√≥manja lenne. Eg√©sz pontosan a c√©g vezetŇĎje, Heinrich Pecina lenne a str√≥man.

Advertisement

Mi lenne itt, ha a nyomtatott sajtó nem halódó iparág lenne?