​Hat nyelven szólalt meg a kolozsvári Mátyás-szobor

A járókelők bármilyen kérdésére válaszolt a slágfertignek bizonyult király. Vagy a lova, ha őt kérdezték. Az akcióval a város multikulturalizmusát akarta játékosan megmutatni az Igen, tessék! nevű szervezet.

Az Igen tessék! alapvetően arra alakult, hogy a boltosokat a soknemzetiségű Erdélyben a vásárlóik anyanyelvi kiszolgálására biztassa. Bármilyen nemzetiségűt, bár a fő célcsoportot nyilván a magyarok jelentik, hiszen az egészet magyarok találták ki. Itt az fb-oldaluk, itt pedig a bemutatkozó kiskátéjuk. Ebben így fogalmaznak

Azt szorgalmazzuk, hogy az eladók és a szolgáltatók ismerjék fel: ha a vásárlók anyanyelvén próbálnak tevékenykedni – illetve figyelembe veszik az eltérő kultúrájú vidékek eltérő igényeit, – akkor bevételben is kifejezhető sikerekre számíthatnak. Gazdasági érvekkel és stratégiákkal bíztatjuk többnyelvűségre az eladókat, a kulturálisan érzékeny marketing hívei vagyunk.

Advertisement

A király és lova nevében Márkus Barbarossa János öltő, író, hangszerkészítő, régiségkereskedő, irodalomszervező válaszolgatott.

Share This Story