Én most szakĂ­tok a McDonald’sszal, pedig eddig sokkal szĂ­vesebben junkfoodoltam nĂĄluk, mint a Burger KingnĂ©l. De hogy ennyire idĂ©tlenek-töketlenek hogy lehetnek, azt nem is igazĂĄn Ă©rtem.

Na szĂłval, azt talĂĄlta ki a kĂ©t ĂłriĂĄs egyike, vagyis a Burger King, hogy a bĂ©ke – Ă©s a boldogsĂĄg – jegyĂ©ben szeptember 21-Ă©n a konkurens kĂ©szĂ­tse el minden idƑk legszuperebb hamburgerĂ©t, a McWhoppert: a Big Mac Ă©s a Whopper hibridjĂ©t. Mint a Time nyomĂĄn a KreatĂ­v Ă­rja – ezt szemlĂ©zem Ă©n, tiszta meta –, egĂ©sz oldalas hirdetĂ©st adtak fel errƑl. Ezeket a hamburgereket csak egy napig ĂĄrultĂĄk volna, Ă©s csak AtlantĂĄban, amely vĂĄros pont fĂ©lĂșton terĂŒl el a kĂ©t gigacĂ©g szĂ©khelyĂ©hez kĂ©pest. A szuperhamburgerbe hat-hat összetevƑ kerĂŒlt volna a kĂ©t kĂŒlönbözƑ szendvicsbƑl, Ă©s a Burger King mĂ©g egy kis honlapot is csinĂĄlt a sztorihoz. HamarjĂĄban.

Reklåm? Håt persze. Jó reklåm? Eléggé.

Lehetett volna venni a lapot? Igen. Ki lehetett volna talĂĄlni valami frappĂĄns vĂĄlaszt? JĂł, hogy. De ahhoz egy kicsit gondolkodni is kellett volna.

Advertisement

Mi törtĂ©nt ehelyett? Steve Easterbrook McDonald’s-ĂŒgyvezetƑ agyĂĄbĂłl Ă©s klaviatĂșrĂĄjĂĄbĂłl mindösszesen egy fb-posztra futotta, Ă©s az is milyen borzalmas:

Kedves Burger King,

Egy jĂł Ă©rdekĂ©ben erƑfeszĂ­tĂ©seket tenni... nagyszerƱ ötlet.

ÖrĂŒlĂŒnk a prĂłbĂĄlkozĂĄsnak, de azt gondoljuk, hogy a kĂ©t mĂĄrka valami sokkal nagyobbat is tehet azĂ©rt, hogy kitƱnjön ötleteivel.

Mi elkötelezettek vagyunk abban, hogy vilågszerte felhívjuk a figyelmet a fontos tårsadalmi problémåkra. Talån ti is csatlakoztok hozzånk valamilyen értelmes globålis cél érdekében.

LĂĄssuk be, hogy köztĂŒnk csupĂĄn egyszerƱ barĂĄti ĂŒzleti verseny van Ă©s nem fĂĄjdalmak Ă©s hĂĄborĂșk szörnyƱ körĂŒlmĂ©nyei között tesszĂŒk ezt.

BeszĂ©ljĂŒnk.
Steve, McDonald’s, ĂŒgyvezetƑ.

Ui.: legközelebb egy egyszerƱ telefon is megteszi.

Karót nyelt, fafejƱ majom. Tårsadalmi problémåk, mi? Nem érdekel többé az almås pitétek!