Nem sok kritikát hallottam utasoktól az új Alstomokra (ha a színe körüli viccelődést nem számítjuk), mindenki boldog és örül, hogy elmúlt a füstmérgezés fenyegető réme, az új metró tiszta, világos, halk, suhan, messzire ellátni benne, így jól kivannak használva az ülőhelyek stb. Csak egy dologra panaszkodnak, de arra az egyre mindenki és nagyon: kevés a kapaszkodó!

Én a magam részéről egyáltalán nem éreztem akkora problémának ezt az egészet. Egyszerűen máshol vannak a kapaszkodók, mint a régi szerelvényeken. Persze nehéz megszokni a váltást, értem én. Rossz, ha egy új, ismeretlen belső elrendezésű autóban ülsz a volánnál, vagy ha windows-osként Mac elé kerülsz. De azért szerintem nem olyan nagy tragédia.

A BKK a most kiadott sajtóközleménye szerint felszereli a lengőkapaszkodókat - mégpedig az alacsonyabbak miatt. Nem értem. Mi kisebbek vagyunk a franciáknál? Azért a testmagasságunkból csak nem csatoltak el semmit kilencszázhúszban ezek a galád csigaevők.

Tényleg nincsenek lengő kapaszkodók. Van helyette viszont az ajtók előtti térben egy függőleges rúd. Ráadásul háromágú, hogy minden irányból jól meglehessen fogni. Ezt kellene megszokni. Mint a buszon a hátsó ajtónál. Vagy ott mihez kezdenek a kis növésűek?

Mielőtt nekem ugranátok, nagyon nem szeretem, ha valaki hátrányos helyzetbe kerül a testi adottságai miatt a kötöttpályás közlekedésben, de itt ezt baromira nem éreztem. Az ülések feletti résznél ráadásul korábban is egy víz szintes rúd volt csak fogódzkodni.

Advertisement

Persze felesleges magyarázkodni, valószínűleg a BKK is megunta a dolgot és végül beadta a derekát. Mint a közleményükben áll:

Az M2 metró vonalán forgalomba állt metró szerelvényeken alacsonyabb utasaink nem találnak elegendő kapaszkodási lehetőséget, így főként az ajtók környezetében, valamint az ülések végeinél elhelyezett függőleges kapaszkodókat tudják csak igénybe venni, gyakran megnehezítve ezzel a ki- és beszállást. Ezért július 1-jén – tapasztalatszerzés céljából – három vonatra lengőkapaszkodókat szerelünk fel, melyek valamennyi utasunk számára fogódzkodási lehetőséget biztosítanak a szerelvény ajtóktól távolabbi részein is.

Amennyiben a kiegészítő lengőkapaszkodók elhelyezése kedvező fogadtatásra talál az érintettek körében, illetve nem zavarja az ülésekről felállókat, az ősz folyamán rendszeresítjük azokat.

Ezúton kérjük utasainkat, hogy a kiegészítő megoldással kapcsolatos tapasztalataikat osszák meg augusztus 1-jéig a BKK ügyfélszolgálatával a bkk@bkk.hu e-mail címen.

Advertisement

Persze meggyőzhető vagyok, de tényleg. Szóval záporozhatnak az érvek, hogy tényleg rossz volt az Alstom kapaszkodóelosztása.

/Fotó: v._gyuri - Indafotó/