A miniszterelnök kigúnyolta a Magyar Krónika leendő szerzőinek írt körlevelet, furcsállta, hogy a hatalmasat bukott, Nagyítás című jobbos hetilap több vezetője is szerepel a stábban. Újabb részletek szivárogtak ki a Kerányi-Bencsik-Orbán-magazin szerkesztőségi üléséről. Mégis lesz állami pénz a lapban?

Nem a levegőbe beszélt Zárug Péter Farkas politológus, amikor az Andrássy úti megbeszélésre érkezve azt mondta a várakozó riportereknek, hogy beolvasni jött Kerényi Imrének a lapterve és a körlevele miatt is, majd konkrétan "együgyűnek" minősítette Orbán alaptörvény- és kultúraügyi megbízottját. Pár körülöttem álldogáló újságíró akkor még nem hitte el, hogy Zárug odabent is ilyen karakán merne lenni, de úgy tűnik, nem volt hangember. A Fidesz-közeli pestisracok.hu ugyanis arról ír, hogy az ülésen Czakó Gábor író-lapszerkesztő és Kondor Katalin újságíró mellett Zárug mondta a legmegsemmisítóbb kritikát. De nyilván az volt a lényeg, hogy még azelőtt maga a Vezénylő Tábornok is gyerekesnek és nevetségesnek minősítette a toborzó levelet. Szerencsétlen Kerényi ezt azzal próbálta semlegesíteni, hogy egy pénteki tévéinterjúban megpróbálta elhitetni, igazából végig viccelt. Jó próbálkozás volt!

Advertisement

Az garantáltan nem vicces neki, hogy Orbán leszögezte, nem lehet közpénz a lapban. Viszont nem is kell kapásból hasra esni ettől a kijelentéstől, hiszen például az Orbán kertjének végébe épített felcsúti lázálomstadionban sincs közpénz. Ott az volt a módszer, hogy finoman jelezték a nagyobb magyar tulajdonú cégeknek, hogy ha jóban szeretnének lenni a rezsimmel, támogassák az Orbán-féle fociakadémiát. Ez a noszogatás olyan jól sikerült, hogy az akadémiának bazilika méretű ebédlője, csodastadionja és rengeteg edzőpályája lett, sőt saját vasútvonala is.

A Magyar Krónika Kerényi tervei szerint minisztériumi pénzből készült volna. Orbán ugye azt mondta, nem lesz benne közpénz. Kerényi ehhez képest most azt nyilatkozta az ATV-ben, hogy júniusban a Fidesz pártalaptványának, a Polgári Magyarországért Alapítványnak a támogatásával jelenik meg a próbaszám. Csakhogy, ha ez igaz, akkor Orbán nem mondott igazat, a pártalapítvány ugyanis az előző választások eredményei alapján kiosztott állami támogatásból működik.

Jellemző a Fidesz propagandistáinak rövidlátására, hogy ha nem tör ki a Cink által kirobbantott botrány, évi 420 költségvetési milliót égettek volna el erre a nyomtatott folyóiratra. Amit nyilván a kutya nem olvasott volna. Ennyi pénzből, ha már Fidesz-propagandát akarnak folytatni, olyan online lapot gründolhattak volna, amilyet nem szégyellnek, rengeteg anyaggal, jól megfizetett szerzőkkel és feltétlenül sokkal nagyobb olvasótáborral.