"Két dolog foglalkoztat mostanában: a blogom felfuttatása, és a csávózás." - Ezzel a mondattal indult Mamzel blogposztja a héten, ami aztán abba futott ki, hogy megtalálta az egy megoldást a két problémára: meg kell próbálni Google Adwords-zel csávót fogni. Tizenkét szóval hogyan lehet magához csábítani a kattintóképes férfiakat? Mamzel mesélt.

Nekem l√∂v√©sem sincsen arr√≥l, hogyan mŇĪk√∂dik a Google Adwords, √ļgyhogy a blogger seg√≠tett. A l√©nyeg az, hogy megadhatsz k√ľl√∂nb√∂zŇĎ kulcsszavakat, amik alapj√°n k√ľl√∂nb√∂zŇĎ Google-fel√ľleteken, mint p√©ld√°ul a YouTube, megjelennek. Sz√≥val ha valaki arra keres r√°, hogy "v√∂r√∂s haj√ļ l√°nyok", akkor kidobja neki a pasiz√≥s hirdet√©st. Mamzelt l√°that√≥lag nem csak a rekl√°mon vett cs√°v√≥ hajtotta, hanem rekl√°mosk√©nt a k√≠v√°ncsis√°g is.

Az elsŇĎ k√∂rben (tapasztalat h√≠j√°n) 91 keresŇĎkifejez√©st vettem fel, ami ut√≥lag √°tgondolva nem a leghat√©konyabb hirdet√©si modell. Az√≥ta sokmindent t√∂r√∂ltem, √©s bar√°ti seg√≠ts√©ggel √ļjrafogalmaztam a kulcsszavakat. Mint megtudtam, az "erotikus nŇĎi blogger", a "sz√≥rakoztat√≥ t√°rs" vagy az "okos √©s szexi" a Google szerint a maga havi 199 keres√©s√©vel nem tartozik a szerencs√©s kifejez√©sek k√∂z√©. Most ilyenekkel nyomulok t√∂bbek k√∂z√∂tt: manga, golf, vitorl√°s, linux, apple, t√°rskeresŇĎ, jap√°n, befektet√©s, √©tterem, minŇĎs√©g, √ļj aut√≥, eleg√°ns, ismerked√©s, kos√°rlabda, tudom√°ny, Egy√ľtt 2014, v√∂r√∂s haj√ļ l√°nyok, nagy mell, bika f√©rfi, kis farok, illetve n√©h√°ny √∂nc√©l√ļ szellemesked√©s, mint p√©ld√°ul a "venn√©k valami dr√°g√°t".

Az Adwords k√ľl√∂n√∂s sz√©ps√©ge az, hogy a h√≠v√≥szavakat k√ľl√∂nb√∂zŇĎ szempontok alapj√°n, de minŇĎs√≠ti. √ćgy kider√ľlt, hogy a c√©ljainak legink√°bb megfelelŇĎ keresŇĎkifejez√©s az a "j√≥ szeretŇĎ".

Na de a k√©rd√©s az, hogy mennyire lehet sikeres egy√°ltal√°n egy ilyen k√≠s√©rlet? Nekem a Google hirdet√©sei csak √©s kiz√°r√≥lag ideges√≠tŇĎ dolgok, amiket m√°r ugyan√ļgy siker√ľlt az agyamnak kikapcsolnia, mint mondjuk a Facebook √©letemben turk√°l√≥ rekl√°mait. Most p√©ld√°ul a Facebookon van egy hirdet√©s a Burrita b√°rr√≥l, egy borrekl√°m, egy f√ľggetlen sz√≠nh√°zi t√°rsulat hirdet√©se, amirŇĎl fingom sincs, mit keres ott, √©s egy elemt√∂ltŇĎs rekl√°m, ami az√©rt vicces, mert k√°b√© 10 perce dugtam be az Xbox-kontroller elemeit t√∂lteni. De mindegy is, vissza Mamzelhez, aki m√°r kapott bŇĎven felk√©r√©st a hirdet√©s √©s a poszt ut√°n, az elej√©n m√©g k√∂z√∂ns√©ges randimegh√≠v√°sokat, azt√°n mostan√°ban m√°r kialakult k√∂zt√ľk egy trend:

Kaptam n√©h√°ny √ļj √ľzenetet, amiket nagyj√°b√≥l erre a k√©t kaptaf√°ra lehet felh√ļzni: "√Čn sz√≠vesen megbaszn√°lak. Szeretn√©d?", meg "Szia! A csod√°latos kir√°lyl√°nnyal tal√°ltam ide! Ismerked√ľnk?"

De a Futottak még kategóriában a kedvencem az a geek csávó, aki felajánlotta, hogy egy szopásért optimalizálja az AdWords-fiókomat.

Advertisement

Ti mit reagálnátok, ha meglátnátok Mamzel hirdetését? Egyáltalán van ilyesminek értelme?