A probl√©ma: a fejkamer√°s vide√≥ ugr√°l, felgyors√≠tva m√©g jobban ugr√°l. A megold√°s: a Microsoft kutat√≥int√©zet√©nek √ļj algoritmusa, a Hyperlapse, ami Steadycamet csin√°l a Gopr√≥b√≥l.

Az algoritmus arra az egyre gyakoribb √©lethelyzetre k√≠n√°l megold√°st, hogy felvesz√ľnk valamit a Gopr√≥nkkal, a v√©geredm√©nyt szeretn√©nk z√∂m√≠teni √©s gifes√≠teni ‚Äď hogy a bar√°taink gyorsan megn√©zhess√©k, hogy m√°szunk v√©gig a meredek sziklafalon ‚Äď, majd azt l√°tjuk, hogy n√©zhetetlen√ľl ugr√°l. K√©pstabiliz√°l√°s nyilv√°n kor√°bban is l√©tezett, a felgyors√≠tott vide√≥ azonban feladta a leck√©t az eddigi algoritmusoknak.

A Hyperlapse a kamera √ļtvonal√°t rekonstru√°lja h√°rom dimenzi√≥ban, √©s ebbŇĎl k√©sz√≠t √ļj, a szemnek kellemes v√©geredm√©nyt. Enn√©l t√∂bbet √©n sajnos nem √©rtek a mŇĪszaki r√©sz√©bŇĎl, de aki igen, az a Microsoft Research white paper-√©ben mindent elolvashat. Addig is √©rdemes megn√©zni a vide√≥t, el√©g nagy a k√ľl√∂nbs√©g.

A kutat√≥k most azon dolgoznak, hogy az algoritmusb√≥l mihamarabb program legyen, √ļgyhogy ez 1‚Äď2 √©v m√ļlva j√≥ es√©llyel be lesz √©p√≠tve minden Gopr√≥ba √©s hasonl√≥ba.