Meg√©rte sz√©tverni a f√ľggetlen szerkesztŇĎs√©get, dŇĎl a della a laphoz. A TV2-t is elk√©pesztŇĎen pump√°lj√°k k√∂zp√©nzzel, a tavalyi a m√°sodik f√©l√©vben 22-szer t√∂bbet k√∂lt√∂tt n√°luk az √°llam, mint a n√©zettebb RTL Klubon.

M√≠g 2013-ban 260 milli√≥ forint volt az Origo √°llamt√≥l sz√°rmaz√≥ hirdet√©si bev√©tele, az √∂sszeg 2014 v√©g√©re egymilli√°rd forint f√∂l√© ugrott. Szebb bizony√≠t√©k nem is kell arra, amit persze mindenki l√°tott, miszerint a n√©met tulajdonos politikai beh√≥dol√°sb√≥l verte sz√©t a t√ļl f√ľggetlen, de p√©nzt nem hoz√≥ r√©gi szerkesztŇĎs√©get.

Szinte b√©n√°nak √©rezheti mag√°t a TV2, hogy azt ŇĎ √°llami bev√©tel√ľk csak h√°romszoros√°ra ugrott egy √©v alatt, de itt sokkal nagyobbak az abszol√ļt sz√°mok, hiszen a 2014-es √∂sszeg m√°r a 10,6 milli√°rdot is meghaladja. Az ar√°nyok √©rz√©keltet√©s√©re: a teljes √°llami hirdet√©si kiad√°s tavaly 35,6 milli√°rd forint volt, teh√°t majdnem minden harmadik forint a TV2-h√∂z ment. A t√©v√©szopotokra elk√∂lt√∂tt minden 10 √°llami forintb√≥l 8 a TV2-n√©l k√∂t√∂tt ki.

(Mivel a Simicska-birodalom összes többi tagjánál maximum stagnált a reklámbevétel, ezek alapján lehet, hogy van valami azokban a pletykákban, hogy a tévére egy másik fideszes csoport tette rá a kezét.)

Az RTL Klubhoz a TV2 p√©nz√©nek pont az egytizede, de az ar√°nyok a ny√≠lt h√°bor√ļskod√°s kit√∂r√©se ut√°n m√©g jobban eltol√≥dtak, √≠gy j√∂hetett ki a m√°sodik f√©l√©vre a 22-szeres k√ľl√∂nbs√©g a k√©t csatorna k√∂z√∂tt. Ebben az idŇĎszakban az √°llam a Viasaton p√©ld√°ul k√©tszer annyit k√∂lt√∂tt, mint az RTL Klubon.

Advertisement

A FigyelŇĎ - a Kantar M√©dia adatait ismertetŇĎ - cikke szerint ez a helyzet most, a Bertelsmannal k√∂t√∂tt titkos alku ut√°n v√°ltozhat. A lap √ļgy tudja, hogy az RTL be√°ldozza Dirk Gerkens vez√©rigazgat√≥t, akit a fenti k√©pen l√°that√≥ Vidus Gabriella k√∂vethet, aki az RTL csatorn√°inak rekl√°midej√©t √©rt√©kes√≠tŇĎ R-Time vezetŇĎje most.

A nagy nyertesek közé tartozik a Fidesz - pontosabban a Századvég - által tavaly beszippantott Napi Gazdaság is,a melyiknek hipp-hopp, négy és félszeresére ugrott az állami reklámbevétele.