Németh Balázs egyszer csak elkezdte gyalázni a független online sajtót a tévéhíradóban, hírolvasás közben. Ez még az Orbán-köztévében is túlzás, bár büntetést igazából nem kapott, a Médiatanács csak felhívta a köztévét "a jövőbeli jogsértésektől való tartózkodásra."

"Talán az mutatja a legjobban, hogy megint kifejezetten jó hír érkezett a magyar gazdaságról,hogy több internetes oldal elhallgatta vagy megpróbálja elhallgatni a Moody's döntését. Ezek azok a kritikus hírportálok, amelyek máskor mindenről hosszan beszámolnak, ami szerintük Magyarországnak vagy a magyar embereknek rossz. De most nem volt könnyű hetük, sok mindent kellett elhallgatniuk."

Ezzel a mára legendássá vált felkonffal vezette fel Németh Balázs a november 8-i esti közszolgálati tévéhíradóban a hírt, hogy a Moody's stabilra változtatta Magyarország minősítését.

Advertisement

Ez még a közszolgálati kormánypropaganda-tévében is erős volt, hiszen a Híradó mégiscsak hírműsor lenne.

A Médiatanács is erősnek találta, ez áll a friss közleményükben:

a médiaszolgáltató megsértette a médiatörvény azon passzusát, amely tiltja a politikai hírekhez fűzött hírolvasói kommentárt. A konkrét esetben a híradó műsorvezetője utalást tett egyes online hírportálokra, amelyek szerinte szándékosan elhallgatták az országról szóló pozitív híreket. A fokozatosság és arányosság elvén alapuló korábban kialakult jogalkalmazói gyakorlatnak megfelelően, mivel a médiaszolgáltató első alkalommal sértette meg a szóban forgó rendelkezést, a Médiatanács a felhívta a jövőbeli jogsértésektől való tartózkodásra.

Advertisement

Ha nem találtad volna meg egyből, a szövegben a poén az "első alkalommal" szerkezet. A Médiatanács a jelek szerint annyira megilletődött a saját bátorságától, hogy azonnal vörös farkot illesztettek a szöveghez:

A testület korábbi, ugyanezen törvényi rendelkezés sérelme kapcsán hozott döntéseiben szintén ezt a jogkövetkezményt alkalmazta, amikor a Hír TV egyik 2012. októberi, az ATV és az RTL egy-egy 2012. novemberi híradójában, valamint a Klubrádió egyik 2013. februári, illetve szeptemberi Hírek műsorszámában a hírolvasók a Jobbik pártot „szélsőjobb", „szélsőjobboldali", illetve „szélsőséges" jelzőkkel illették, ezzel véleményt formálva a pártról.

Advertisement

Aztán rövid médiajogi alapvetéssel zárul a vonatkozó szövegrész:

Fontos kiemelni, hogy a szabályozás természetesen nem általában véve a vélemények közzétételét korlátozza, hanem a nézők, hallgatók befolyásolását a hírek értelmezésében azáltal, hogy a híreket a hírolvasó vagy a médiaszolgáltató saját véleményével kíséri. A hírek és a vélemények elkülönült bemutatását a törvény nem korlátozza.