Próbaterhelés volt, méghozzá az 1-es villamos meghosszabbítása miatt. Minden rendben!

Az 1996-ban átadott 494 méter hosszú és 6280 tonnás hídszerkezetet a hétvégi statikus és dinamikus próbaterhelés alatt mintegy ezer tonnával terhelik meg, a szakemberek egyebek mellett a híd állagát, a főtartóknál keletkező feszültséget vizsgálják. A tesztben két Combino villamos és húsz tehergépkocsi vesz részt – írta az MTI. Tekintettel arra, hogy a hídnak kutya baja sem lett – áll e poszt élesítésének pillanatában is, mint a vöcsök –, hamarosan megindulhat rajta a villamosközlekedés. Azaz először is a teszt alapján jegyzőkönyvet készítenek, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt arról, hogy megindulhat-e a forgalom. Pozitív döntés esetén – ami valószínű – megkezdődhet a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása, és legkésőbb kora tavasszal megindulhat az utasforgalom az 1-es villamos új szakaszán.

Ezt a képzést és vizsgáztatást nem értem – másképpen kell villamost vezetni ezen a hídon, mint más hidakon vagy nem hidakon? –, de mindegy, nem muszáj nekem mindent értenem.

Fotó: Marjai János/MTI