√ögynevezett easter egget helyeztek el a fel√ļj√≠tott Orsz√°gh√°zban, sŇĎt ink√°bb az Orsz√°gh√°zon, mutatta meg st√°bunknak egy √Ėlt√∂ny√∂s Forr√°s. A szok√°soshoz k√©pest annyi a k√ľl√∂nbs√©g, hogy ez nem egy programoz√≥, hanem egy kŇĎfarag√≥ √ľzenete az ut√≥kornak. Az √ľzenet annyib√≥l √°ll, hogy a frissen fel√ļj√≠tott homlokzat egy p√°r n√©gyzetm√©teres darabj√°n meghagyt√°k a l√∂v√©snyomokat. Azt m√©g √Ėlt√∂ny√∂s Forr√°saink sem tudt√°k, hogy m√°sodik vil√°gh√°bor√ļs vagy 1956-os l√∂v√©sekrŇĎl van sz√≥, de a l√©nyeg szempontj√°b√≥l ez majdnem mindegy is.

A lyukacsos r√©sz az √©p√ľlet Kossuth t√©r felŇĎli homlokzat√°n, az √©szaki sz√°rnyon, vagyis a metr√≥t√≥l messzebb esŇĎ szakaszon l√°that√≥, a fŇĎemelet magass√°g√°ban. √Čn a felsŇĎh√°zi √ľl√©sterem folyos√≥j√°nak egyik ablak√°n kereszt√ľl fot√≥ztam le.¬†

√Čn a J√≥zsefv√°rosban nŇĎttem fel, ahol a h√°zak term√©szetes dekor√°ci√≥j√°hoz tartoztak a l√∂v√©snyomok. Akkoriban m√©g jobban √©rtettek a homlokzatkiakal√≠t√°shoz, ez√©rt a dr√°mai hat√°st nem azzal fokozt√°k, hogy kontrasztk√©nt fel√ļj√≠tott√°k a homlokzat t√∂bbi r√©sz√©t, hanem azzal oper√°ltak, hogy minden√ľtt lyukak legyenek. Ez nek√ľnk alkalmat adott az √°br√°ndoz√°sra, hogy mit tenn√©nk, ha j√∂nne egy szovjet vagy egy √°v√≥s, a nyugati filmes st√°boknak meg az √°lland√≥ h√°bor√ļsfilm-forgat√°sra.¬†