A Budapesti Történeti Múzeum igazgatója egy nappal a megnyitó előtt eltávolíttatott egy képsorozatot és klipet, mondván az előbbi pornográf, az utóbbi meg blaszfémikus.

Mi köze van Bodó Sándornak, a Budapesti Történeti Múzeum igazgatójának a Kiscelli Múzeumhoz, ahova Nagy Kriszta kiállítását tervezték? Bodó a Kiscelli Múzeum igazgatójának felettese, ő tiltotta le Nagy egyik képsorozatát és ő engedett kizárólag egy képkockát és feltehetőleg egy URL-t az A karácsony című dalból. Legalábbis a művésznő ezt mondta az Indexnek. Éljen az internet, ahol mindent lehet és ahol már tavaly december óta meg lehet nézni a videót:

Az Index rendesen utánajárt a dolgoknak és megkérdezte Fitz Pétert, a Kiscelli igazgatóját is, aki minden egyes épeszű felvetést nagyon kellemetlenül tudott csak hárítani. Nagynak az úgynevezett Mapplethorpe-sorozatát távolították el. Fitz szerint azért, mert provokatív volt és együtt szerepelt rajta férfi és nő, valamint a nemiséget is ábrázolták. Az mindegy, hogy nemrég volt Mapplethorpe-kiállítás a Ludwig Múzeumban. Kiderül, hogy a képek nagyrészét Kamondi Zoltán készítette, Földes András erre Duchamp piszoárjával hárít, mert hát azt sem a saját kezével formázta a művész kerámiából. Aztán jön az a kifogás is, hogy Nagy későn adta le a képeket és nem tudták, mire számítsanak. Ezt nem az Index írja, hanem én, de könyörgöm, a címlapképet maguk tették ki a Facebookjukra pontosan 10 napja. És akkor előjön érvnek a gyereklátogatók fogalma, akik gondolom tömegével érkeztek volna a Kiscellibe egy Tereskova-kiállításra, aztán meg a Múzeumok éjszakája. De a végén kibújik a szög a zsákból, hogy miért kellett leszedni a Szűz Máriát is szerepeltető videót a kiállításról:

Én csak annyit mondtam, hogy a te butus videód miatt én nem kockáztatom az állásomat. A botránynak manapság mindenféle következménye lehet.

Fotó: Fővárosi Képtár Kiscelli Múzeum