Az ember a legkevesebb rĂ©szletet is megprĂłbĂĄlja összefĂŒggĂ©sbe hozni, azok körĂ© valamilyen törtĂ©netet Ă©pĂ­teni. MinĂ©l több rĂ©szletet ismerĂŒnk meg, Ășgy kerĂŒlnek a korĂĄbbiak is Ășj kontextusba.

Ezt a hatĂĄst rengeteg helyen hasznĂĄljĂĄk, az improvizĂĄciĂłs szĂ­nhĂĄzaktĂłl kezdve a vicceken ĂĄt a mozgĂłkĂ©pes mƱfajokig. Taylor Engel a fenti, The Pavement c. kisfilmjĂ©ben is erre a trĂŒkkre jĂĄtszik rĂĄ – mĂ©ghozzĂĄ elĂ©g ĂŒgyesen –, hogy bemutassa, egy törtĂ©net rĂ©szleteivel több mĂĄsik törtĂ©netet is el lehet mondani, ha bizonyos elemeket kihagyunk, vagy mĂĄs sorrendben mutatunk.

ErrƑl pedig eszembe jutott mĂ©g egy rĂ©gebbi videĂł, ezen Alfred Hitchcock magyarĂĄzza el a montĂĄzselmĂ©let egyik alapvetƑ mƱködĂ©si elvĂ©t.

via Sploid

Advertisement