M√°rmint nem az ISIS-es r√©sze, ami egy Sziget lev√°gott fejekkel √©s dzsih√°dhipszterkedŇĎ kamaszokkal, hanem a de facto f√ľggetlen Iraki Kurdiszt√°n, ahol dŇĎl a l√© √©s miniruh√°s vide√≥klipet lehet forgatni.

A miniruha viselŇĎje a Helly Luv mŇĪv√©szn√©ven fell√©pŇĎ Hellen Abdulla, aki a hat√°r ir√°ni oldal√°n sz√ľletett 1988-ban, meg√ļszta az irak-ir√°ni h√°bor√ļt √©s Vegyi Alit, majd csal√°dj√°val T√∂r√∂korsz√°gon √°t menek√ľlve Finnorsz√°gban kapott mened√©kjogot. 18 √©vesen Los Angeles-be ment, hogy popszt√°r legyen, de a dolgok nem pont √ļgy alakultak, ahogy szerette volna. Azt√°n valahogy hazaker√ľlt, Kurdiszt√°nnak az egyre p√∂rgŇĎsebb, egyre gazdagabb, egyre rem√©nytelibb iraki r√©sz√©re, Erbilbe. A v√°rost ‚Äď ahol ny√°ron a MOL is nyitott irod√°t ‚Äď egy nemr√©g ott j√°rt bar√°tom Dubaj √©s Kabul k√ľl√∂n√∂s elegy√©nek √≠rta le.

Helly elsŇĎ klipje, a Risk It All, eg√©szen elk√©pesztŇĎ. Nem √∂nmag√°ban, mert tal√°n mindenki l√°tott m√°r magassark√ļ cipŇĎt, miniruh√°t, nagymacsk√°t, l√°ngokat, dr√°maian kisminkelt nŇĎt, robog√≥s csapat√°st √©s vid√°m ugr√°l√°st vide√≥klipben. De Helly mindezt egy brut√°lis, nihilista h√°bor√ļt√≥l f√©l√≥r√°s aut√≥√ļtra csin√°lja, amelyenek k√©pi vil√°ga nem annyira az √∂nfeledt buliz√°s, hanem a lev√°gott fejek, a felrobbantott dzsipek √©s az √°rokban heverŇĎ, lem√©sz√°rolt katon√°k.

Persze nem l√©g√ľres t√©rben zajlik mindez. A klipben Helly egyszer csak m√°r nem glitteres miniruh√°ban, hanem a pesmerg√°k ‚Äď a kurd harcosok ‚Äď bŇĎ szab√°s√ļ, homoksz√≠nŇĪ egyenruh√°j√°ban t√°ncol, √°llig felfegyverzett nŇĎk, majd k√©sŇĎbb t√©nyleges pesmerg√°k t√°rsas√°g√°ban, ami arra utal, hogy ez az eg√©sz bulis-p√∂rg√∂s-gazdag Erbil nem l√©tezhetne az ISIS apokaliptikus boh√≥cainak meg√°lljt parancsol√≥ kurd mil√≠ci√°k n√©lk√ľl.

Helly Luvr√≥l √©s kurd √ļj√©vi koncertj√©rŇĎl remek k√©peket k√∂z√∂lt a Roads & Kingdoms