Nem viccelek! Most j√∂tt meg a Magyar Turizmus Zrt. √ľgyn√∂ks√©g√©nek levele a t√©m√°ban. A "Boldogs√°g bubor√©kai" nevŇĪ kamp√°ny c√©lja, hogy ez emberek ne csak szilveszterkor vegyenek pezsgŇĎt, hanem eg√©sz √©vben att√≥l nyomjanak be, de a lehetŇĎ legnagyobb sebess√©ggel.

V√©gre v√©ge a k√©pmutat√°snak, ez√©rt a Cink megtervezte az elsŇĎ √°llami drogkamp√°nyt is!

A kamp√°ny elsŇĎsorban a fiatalabb koroszt√°lyokat c√©lozza, ez√©rt legfŇĎbb √ľzenete az, hogy a habz√≥bor √©s a pezsgŇĎ gyorsan megadja az oldott √©s felszabadult hangulatot a fogyaszt√≥nak. Ezt sziboliz√°lja a 'Boldogs√°g Bubor√©kai' szlogen, amely k√∂r√© a kamp√°ny szervezŇĎdik.

Az√©rt m√°solom ide gyorsan a t√©telmondatot a Magyar Turizmus Zrt. Agr√°rmarketing Vez√©rigazgat√≥s√°g√°nak (AMC) level√©bŇĎl, hogy senki se gondolja, kicsit is t√ļlzok, amikor azt mondom, hogy a fiatalok gyors ber√ļg√°s√°√©rt kamp√°nyol az √°llam.

Azt mindenki tudja, aki egyn√©l t√∂bbsz√∂r r√ļgott be √©let√©ben, hogy az alkeszek kedvenc sz√≥rakoz√°sa elmes√©lni, sŇĎt elmutogatni, hogy mennyire sokat ittak. Az AMC √©s √ľgyn√∂ks√©ge, a Bell √©s Partners tudja ezt, √©s a maga fiatalos m√≥dj√°n adapt√°lja a XXI. sz√°zad leendŇĎ alkoholist√°ira:

A 'Boldogs√°gbubor√©k-sz√°ml√°l√≥' alkalmaz√°s seg√≠ts√©g√©vel a fogyaszt√≥k k√∂z√∂sen gyŇĪjtik √©s szem√©lyesen is nyilv√°ntarthatj√°k, hogy mennyi habz√≥bort √©s pezsgŇĎt ‚Äď azaz boldogs√°gbubor√©kot ‚Äď fogyasztottak, az adatokat pedig meg is oszthatj√°k egym√°ssal. Ugyancsak egy, k√ľl√∂n erre a c√©lra fejlesztett, 'Bulifal' elnevez√©sŇĪ facebook-alkalmaz√°s teszi lehetŇĎv√©, hogy a fiatal fogyaszt√≥k magukr√≥l, vagy a pezsgŇĎs-habz√≥boros bulikr√≥l k√©sz√≠tett szelfiket helyezzenek el az oldalon, amelyekbŇĎl azut√°n k√∂z√∂ns√©gszavazatokkal v√°lasztj√°k ki a legjobban siker√ľlt k√©peket.

Advertisement

Nekem annyira tetszik ez a keresetlen√ľl ŇĎszinte √©s nem KDNP-sen sz√©pelgŇĎ korm√°nyzati igyekezet, hogy m√°ris meg√°lmodtam az elsŇĎ √°llami drogkamp√°nyt. Mivel a fiatalokat c√©lozzuk meg, a rekl√°mozand√≥ term√©kek legyenek diszk√≥drogok, konkr√©tan extasy √©s MDMA-krist√°ly. √ćme az elsŇĎ marketinglevelem a sajt√≥nak:

Elindult a Magyar Turizmus Zrt. Agr√°rmarketing Vez√©rigazgat√≥s√°g√°nak (AMC) extasy- √©s krist√°lyfogyaszt√°st n√©pszerŇĪs√≠tŇĎ kamp√°nya, amelynek c√©lja, hogy n√∂velje √©s √©ves szinten kiegyenl√≠tettebb√© tegye a fogyaszt√°st. A kamp√°ny k√∂z√©ppontj√°ban a 'Boldogs√°g Bubor√©kai' √°llnak.

Az AMC szervez√©s√©ben elkezdŇĎd√∂tt a magyar extasy- √©s krist√°lyfogyaszt√°st n√©pszerŇĪs√≠tŇĎ kamp√°ny. Az AMC a kamp√°nnyal n√∂velni k√≠v√°nja a k√©t term√©k fogyaszt√°s√°t √ļgy, hogy a kereslet √©ves szinten is kiegyenl√≠tŇĎdj√∂n, a jelenlegin√©l kev√©sb√© koncentr√°l√≥djon a kar√°csony- szilveszteri idŇĎszakra. A kamp√°nyt tervezŇĎ √©s lebonyol√≠t√≥ Bell and Partners kommunik√°ci√≥s √ľgyn√∂ks√©g √©ppen ez√©rt olyan √ľzenetet fogalmazott meg, amely az √©v minden napj√°n √©rv√©nyes lehet, √©s megmutatja, hogy az extasy √©s a krist√°ly kitŇĪnŇĎ k√≠s√©rŇĎje a h√©tk√∂znapi √∂r√∂m√∂knek √©s gasztron√≥miai √©lm√©nyeknek. Azaz nem kell a tablett√°kat a nagyobb √ľnnepekre tartogatni.

A kamp√°ny elsŇĎsorban a fiatalabb koroszt√°lyokat c√©lozza, ez√©rt legfŇĎbb √ľzenete az, hogy az extasy √©s a krist√°ly gyorsan megadja az oldott √©s felszabadult hangulatot a fogyaszt√≥nak. Ezt szimboliz√°lja a 'Boldogs√°g Bubor√©kai' szlogen, amely k√∂r√© a kamp√°ny szervezŇĎdik. Az √ľzenetet ‚Äď √©ppen a fiatal c√©lcsoport miatt ‚Äď nemcsak √≥ri√°splak√°ton, print √©s online m√©diahirdet√©seken kereszt√ľl juttatj√°k el a potenci√°lis fogyaszt√≥knak, hanem a k√∂z√∂ss√©gi m√©dia √©s a rendezv√©nyek adta PR-eszk√∂z√∂k sz√©les palett√°j√°n kereszt√ľl is.

A 'Boldogs√°gbubor√©k-sz√°ml√°l√≥' alkalmaz√°s seg√≠ts√©g√©vel a fogyaszt√≥k k√∂z√∂sen gyŇĪjtik √©s szem√©lyesen is nyilv√°ntarthatj√°k, hogy mennyi extasyt √©s krist√°lyt ‚Äď azaz boldogs√°gbubor√©kot ‚Äď fogyasztottak, az adatokat pedig meg is oszthatj√°k egym√°ssal. Ugyancsak egy, k√ľl√∂n erre a c√©lra fejlesztett, 'Bulifal' elnevez√©sŇĪ facebook-alkalmaz√°s teszi lehetŇĎv√©, hogy a fiatal fogyaszt√≥k magukr√≥l, vagy az extasys-krist√°lyos bulikr√≥l k√©sz√≠tett szelfiket helyezzenek el az oldalon, amelyekbŇĎl azut√°n k√∂z√∂ns√©gszavazatokkal v√°lasztj√°k ki a legjobban siker√ľlt k√©peket.

A 'Boldogs√°g Bubor√©kai' rendezv√©nysorozaton a szervezŇĎk Budapest k√ľl√∂nb√∂zŇĎ pontjain sz√©lesk√∂rŇĪ extasy- √©s krist√°lyk√≥stol√°st szerveznek. A kamp√°ny keret√©ben t√≠z titkos helysz√≠nen gerillaakci√≥kat, ekik√≥stol√°st is terveznek a szervezŇĎk, ahov√° a facebookon toborozz√°k a r√©sztvevŇĎket. C√©ljuk az, hogy bemutass√°k az √©rdeklŇĎdŇĎknek, az extasy nemcsak a nagy √ľnnepek kieg√©sz√≠tŇĎje, hanem √©let√ľnk kis esem√©nyeihez is j√≥ illeszkedŇĎ √∂r√∂mforr√°s.

Advertisement

A gyanakv√≥k joggal gyanakszanak, itt term√©szetesen annyi t√∂rt√©nt, hogy az eredeti k√∂zlem√©nyben a "pezsgŇĎ" √©s "habz√≥bor" szavakat minden helyen extasyra vagy ekire √©s krist√°lyra cser√©ltem, a sz√∂veg egy√©bk√©nt v√°ltozatlan.

(Fotó: 123tagged.com)