Az önkormányzat jogszerűtlenül mondta fel a korábbi kerületi újsággal kötött szerződést, és a bírósági ítélet közel 50 millió forint megfizetésére kötelezte. Mindezt azért, hogy helyette Rogán propagandaújságot indíthasson.

A Legfelsőbb Bíróság 2011-ben kelt ítéletét a kerület ellenzéki polgármesterjelöltje, Juhász Péter ismertette ma a Facebookon: eszerint először a szerződést még Rogán elődje, Steiner Pál alatt mondták fel 2005 novemberében, ám ezt később helyreállították. Megválasztása után azonban Rogán újra felmondta 2006 októberében, ezt követően került bíróság elé az ügy.

A bíróság másodfokon elutasította a kerület fellebbezését, és az ítéletet a Legfelsőbb Bíróság helybenhagyta, vagyis mindennel együtt csaknem 50 millió forintot kellett fizetniük a felperesnek kártérítés és elmaradt haszon címén.

Rogán idejében Mai Belváros néven néven indult egy magát függetlennek mondó, de kampányújságként működő, ingyenes napilap, mely azóta összesen 389 millió forint támogatást kapott hirdetések címén – ezt az Átlátszó írja. Az újságról korábban itt írtuk, hogy "nem a mindenhol szokásos, önkormányzati propagandakiadványról van szó, hanem egy olyanról, ami magántulajdonú, és a közpénz haveroknak történő kitalicskázására használják."

Advertisement

Az RTL Klub kiderítette, hogy az újságot kiadó Impress-Régió Kft. a tulajdonosa annak az Aranykéz utcai lakásnak, amely Habony Árpád hivatalos lakcíme.

Az V. kerületben idén a Fidesz Szentgyörgyvölgyi Pétert indítja, vele szemben az ellenzéki polgármesterjelölt Juhász Péter.