600 l√≥erŇĎs biturb√≥ V6, sz√©nsz√°l-alum√≠nium karossz√©ria, elŇĎre-felfel√© ny√≠l√≥ ajt√≥k, h√©tsebess√©ges duplakupl‚Äď KIT √ČRDEKEL, AMIKOR ILYEN LETT AZ √öJ FORD GT?!?!?!

A k√°pr√°zatosan kin√©zŇĎ k√∂z√©pmotoros szupersportaut√≥ra kilenc √©vet kellett v√°rni, mire tegnap bemutatt√°k a detroiti aut√≥szalonon, √©rtelmetlenn√© t√©ve vele a szalon √∂sszes t√∂bbi bemutat√≥j√°t. ElŇĎdje, a 2005 √©s 2006 k√∂z√∂tt gy√°rtott elsŇĎ Ford GT a hatvanas √©vekbeli csodaversenyaut√≥, a Ford GT40 utcai m√°sa volt, melyrŇĎl azt kell tudni, hogy n√©gyszer nyerte meg egym√°s ut√°n a Le Mans-i 24 √≥r√°s versenyt, 1966 √©s 1969 k√∂z√∂tt.

J√≥ ideje sz√≥ van arr√≥l, hogy lesz √ļj aut√≥, de semmi nem sziv√°rgott ki belŇĎle, a forma pedig √≠gy k√ľl√∂n√∂sen mellbev√°g√≥. Az elsŇĎ Ford GT szinte minden r√©szlet√©ben a versenyaut√≥ nyom√°n k√©sz√ľlt, ez viszont csak sziluettj√©ben hasonl√≠t r√°. Az eg√©sz aut√≥ hemzseg a delejezŇĎ r√©szletektŇĎl. M√°r tegnap akartam r√≥la √≠rni, de csak t√°tott sz√°jjal b√°multam a t√ľkr√∂ket, a g√≥tikus t√°mpill√©rt form√°z√≥, sz√°rnyk√©nt mŇĪk√∂dŇĎ C-oszlopot, a dermesztŇĎ kipufog√≥kat, az eg√©sz aut√≥ ny√≠lszerŇĪs√©g√©t.

Advertisement

Igazából most sem tudok írni róla, megyek is vissza bámulni:

Advertisement

Advertisement

Fotók: Jerry Villagrana