A lap nyomtatott verziójában nagy cikk foglalkozik a sajtószabadságra rárontó Orbán-utóddal és a magyar kormánnyal.

Nekünk nincs benne semmi különösebb újdonság, de az európai olvasók jó része ebből a friss, az Európa-rovatban második helyen olvasható cikkben ismerkedhet meg a harmadik Orbán-kormány sajtóleckéztetési gyakorlatával. (A cikk elolvasásához - ingyen - regisztrálódni kell.) Az írás felidézi, hogyan közölt az Origo cikkeket Lázár János luxusutazásairól, illetve arról, Lázár hogyan volt kénytelen saját zsebből visszafizetni a kétmillió forintot, valamint arról, hogy egy hétre rá kirúgták Sáling Gergő főszerkesztőt.

A Telekom-ügy felvázolása után a cikk áttér a reklámadóra, kiemelve, hogy milyen ritka az egységes fellépés a pártoskodó magyar sajtóban, de ennek az adónak ezt is sikerült kiváltania. Az írás nem foglakozik a fideszes TV2 képbe hozásával, hanem azt jegyzi meg, hogy ha az adó miatt weboldalak és tévék zárnak be, az meg fogja tisztítani a terepet a kormányzat propagandeszközévé silányított köztévének.

A cikk a norvég civil alap, illtve a civil szféra betámadásának sztorijával zárul.