A Telekom már arra is fújt, hogy két éve a politikailag gyanús UP segédkezett az Origo-címlap megújításában.

A 444 főszerkesztője és a szintén 444-es Plankó Gergő a Tilos rádióban beszélgettek az Origo széteséséről és a kormányzati nyomásgyakorlásról két volt indexessel, Gerényi "Mandiner" Gáborral és Bodolai "Bodi" Lászlóval, meg Szávuly Arankával. Legalább mindenkinek volt személyes tapasztalata arról, amiről szó volt.

A legjobb idézet UP-tól:

"Az Origót nem Lázár János ölte meg, hanem a Telekom. Még egyelőre nem arról van szó, hogy az állam bezárat egy médiát, mert nem tetszik neki, hanem olyan fenyegetettségi helyzetet teremtenek, amiben a tulajdonos jobbnak látja, ha saját maga lép. Ez a gyáva médiatulajdonos problémája, ami egy óriási problémája a magyar sajtószabadságnak"

Ez pedig a legfontosabb talán, és nekem feltétlenül a legfájóbb:

A 444 főszerkesztője szerint a Fidesz jól érzi, hogy az ország számára a sajtószabadság ügye nem sokat ér.

Advertisement

(via Kreatív, a cikkben ott a rádióadás linkje)