Egy hónapja teljes csendben lett napi közlekedési híradójuk, nagyszerű műsorvezetőkkel, most meg erre is ráemeltek egy igazán klasszul megcsinált filmmel a B-38 hajó közúti elszállításáról.

NAK kolléga hívta fel a figyelmemet erre a rejtett kincsre, aminek én voltam a 34. feliratkozója.

János ezt mondta arról, hogy miért jön be neki:

A csatorna, a kivitelezes, a szponzoring, minden. Meghitt, csaladias kis gonzocsatorna hangulata van.

Ezek után naná, hogy rákattintottam, azonnal magával ragadott a vibrálás, és 24 óra elteltével már veterán rajongója vagyok. A mai online napomat is a közlekedési híradóval kezdtem.

A csatorna egyelőre ugyanis napi többbszöri 3 perces híradókból áll. A fő vonzerőt talán a príma, valami hangulatos brit filmből szalajtott műsorvezető gárda jelenti. A kedvencem Kaj Bernadett.

És a barkácshangulat. A green box-technika kreatív alkalmazásával műsorvezető hőseink például gyakran jelentkeznek be egy autópálya leállósávjából.

Advertisement

Az egészet átlengi valami vidámság, mintha a gimi padlásáról jelentkezne egy titokzatos okból éppen úti információkat közlő kalózcsatorna.

Az időtlen, meditatív légkört erősíti, hogy ennek a híradónak ebben a formában – ha nagyon gyakorlatiasak akarunk lenni – nincsen sok értelme. Hiszen ugyanabban a három percben számolnak be minden útjavításról meg dugóról, Kőszegtől Fehérgyarmatig. Hacsak nem szuperhősök vagyunk, akik egy délelőtt 600-800 kilométernyi közutat bejárunk, az információk nagy többségére nincs szükségünk. De ez nem probléma, a csatorna élvezete hasonlít a régi rádiós vízállásjelentéséhez. Ott is kit érdekelt, pont hol tilos a hajóvonták találkozása?

Az alkotók – bár nyugodtan hátradőlhetnének – nem elégszenek meg ennyivel. Bizonyíték a B-38 hajó közúti szállításáról szóló, a szó szigorú értelmében véve is igen jó friss filmjük.

Ezek után el sem merem képzelni, mivel lep még meg az Útinform, úgyhogy maradok feliratkozva, és nyitva tartom a szemem.