Már amennyiben annak tekintjük, hogy a legnagyobb online újságok egyike, a Lenta.ru minket is szemléz Munkács-ügyben. A képet valamelyest árnyalja, hogy nemcsak az én posztomra csaptak le, hanem ott van pl. a Stop, a Népszava, a Magyar Hírlap, az MNO és a Kárpáthír is.

Egy további nüansz: eszükbe sem jut megemlíteni, hogy a dohánycsempészettel kereshető összegekre vonatkozó számokat nem az ujjamból szoptam, hanem Musztafa Najem képviselő-újságíróra hivatkozva közöltem, mint ahogy azt sem kontextualizálják, hogy Munkácsot tények helyett egy huszonéves anekdota nyomán nevezem a bűn egyik ukrajnai fővárosának.

Advertisement

Mindegy, kicsire nem adunk, egy akkora ország sajtójának szeme előtt lenni így is mókás.

De van még egy nüansz: a Lenta volt az az újság, amit tavaly tavasszal úgy kiheréltek, hogy szinte senki sem maradt a helyén a szerkesztőségből, és azóta nem sok minden utal már az azelőtt oly híres függetlenségére.

Egyet meg kis híján elfelejtettem. A Kárpáthír – amelynek Lenta által szemlézett cikke szerint a magyarok 80 százaléka fenyegetésként értékeli mindazt, ami Munkácson történt – nem a magyarországi, hanem a kárpátaljai online média részét képezi, más kérdés, hogy a kötődése az ideáthoz komoly, hiszen majdhogynem a Jobbik ottani újságjának tekinthető.