Annyi díj van már – meg lesz is –, hogy nem csoda, ha egyet elfelejt közülük az ember. Most viszont maga Tarlós István főpolgármester juttatta mindenki eszébe ezt, egy interjúban.

Amit a Népszabadságnak adott, a vonatkozó rész pedig így hangzik:

– S ha már útdíj: a dugódíjat mikor vezeti be a főváros?

– A Demszky-kabinet a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, így nincs sok választásunk. Hacsak nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetnünk a dugódíjat. Az uniótól kaptunk erre némi haladékot. Jelen pillanatban egyébként egy magyar parlamenti döntés tiltja a dugódíj bevezetését. De a kormány tisztában van azzal, hogy ez mit jelent, így ebben változás várható. A BKV és a BKK jelenleg is dolgozik a zónahatárok kijelölésén, hiszen ez az egyik legfontosabb kérdés. Emellett a technikai feltételeket is meg kell teremteni. A bevezetés reális időpontja 2016 vége.

Azt hiszem, ezen is jókat lehet majd vitatkozni, ahogy elkezd közelegni az idő. Mondjuk szerintem nemcsak a zónahatárok kérdése fontos kérdés, hanem a költségek kérdése is. Még nem alakítottam ki egyébként az álláspontomat, bár a parkolás ára miatt amúgy nem használom autóval a belvárost. Mármint hétközben. Mert hétvégén néha igen.