„Ekkortòl mòdosul még: ASZF 1.7.1., 2.2.1.b., 7.2.3., 7.2.8.;” – így SMS-ezget előfizetőivel a Telenor mobiltelefon-szolgáltató, például velem. Van még tovább is!

Minél nagyobb egy magyar vállalat, annál inkább úgy kommunikál, mint egy állami hivatal: a kommunikáció érezhetően nem azért van, hogy a megszólított informálódjon, hanem azért, hogy le legyen tudva a kommunikálás és ki lehessen pipálni valami feladatot. A Telenortól érkezett giga-SMS teljes terjedelmében így néz ki:

Tisztelt Elöfizetönk! Értesitjük, hogy 2014.03.04-töl az ASZF MMS Stùdiò és MMS Tàr vonatkozàsù pontjai mòdosulnak. Ekkortòl mòdosul még: ASZF 1.7.1., 2.2.1.b., 7.2.3., 7.2.8.; ASZF 1/A melléklet III.3.1., 6.14.1.1.; 1/B melléklet I.1.8., III.6.10.1.1. Ekkortòl mòdosul tovàbbà: ASZF 2. melléklet I.1.b vii), I.12-13. Elöfizetöi jogai az ASZF 9.1.4.3. pontjàban talàlhatòk. Tovàbbi informàciò: telenor.hu/aszf oldalon vagy a dijmentes 173-as szàmon. Üdvözlettel, Telenor

Még ha el is tekintünk attól, hogy a vállalat a saját technológiájában nem bánik el a magyar nyelvben használt ékezetes betűkkel, ez mi? Mi értelme volt kiküldeni? Hol van benne értelmes, bürokratanyelvben nem kiképzett ember számára értelmezhető információ?

Segítek, sehol. És talán csak annyit lehetne rá válaszolni, hogy I think we should use a cachebuster param here too, to make sure the user is not redirected to the CDN cached version of the frontpage, bár még ez is túl szabatos.