Élő közvetítésében Szily László is beszámolt a négyes metrót átadó Tarlós elképesztő, savanyú kisstílűségéről, de érdemes elolvasni a teljes szöveget.

A teljes szöveg azon a szórólapon olvasható, amit a hétvégén osztogattak a metrót kipróbáló utasoknak. Jól sejtettem, a szerkesztőségben senki nem olvasta végig. Persze ki olvasna el egy metrótérkép hátoldalán egy egész oldal kisbetűs szöveget, ami mellett egy politikus feje van? Szilynek a kezébe nyomtam, azt mondta, a beszéd nagyrészt erre alapult, és élőben még ennél is borzasztóbb volt.

Advertisement

Érdemes elolvasni az utolsó mondatig, mert ilyen pitiáner, nevetséges, sértődött, irigy szöveget utoljára akkor láttam, amikor pár éve elmentem a jogsimért, és megdöbbenve konstatáltam, hogy a nemzeti együttműködés nyilatkozata egyáltalán nem internetes vicc, hanem egy igazi dokumentum, ami ki van rakva a közhivatalokba.

Ez a pitiáner fasz vezeti Budapestet:

Sponsored

Tisztelt Utazóközönség!

Sziszifuszi előkészületeket, majd komoly erőfeszítéseket követően megvalósult Magyarország utóbbi évtizedeinek legnagyobb beruházása, befejeződött Budapest negyedik metróvonalának építése.

A létesítményt birtokukba vehetik az utasok.

Kezdetben, az üzemelés első hónapjaiban elvileg előfordulhatnak még kisebb kényelmetlenségek, zavarok, ezek azonban az ilyen bonyolult rendszerek gyermekbetegségeinek nevezhetők világszerte.

Már az 1970-es években felvetődött az újabb fővárosi, felszín alatti kötöttpályás közlekedési vonal építésének gondolata. Más kérdés, hogy az ötlet és a megvalósulás között eltelt évtizedek megválaszolatlan kérdéseket is maguk mögött hagytak.

A most átadott 4-es metró mindenáron való megépítésének dr. Demszky Gábor korábbi főpolgármester szinte a megszállottjává vált. Szerencsésebb lett volna ugyan, ha regnálása idején hangsúlyosabban műszaki-gazdasági, és kevésbé politikai-kommunikációs kérdésként kezelték volna az ügyet, de ez már a múlt. Ahogy talán annak részletei is elhalványulnak egyszer, hogy a 2010-ben hivatalba lépett új városvezetésnek milyen embert próbáló harcot kellett folytatnia, hogy a félkész állapotban itthagyott metró korábban kötött szerződéseit korrigálja, gyakorlatilag megmentse és befejezze a projektet. A 2005–2006-ban kötött nemzetközi szerződések 2010-re már nem engedték meg a beruházás folytatásának mérlegelését.

A szerződések újratárgyalásával tízmilliárdokat szereztünk vissza a városnak, és metrópolitizálás helyett metróépítést folytattunk. Korábban, 2002 és 2010 között szinte évente tolták ki újabb esztendővel az átadás tervezett határidejét. Mi egyetlen dátumot, 2014 tavaszát tűztük ki az átadásra, és ezt a jelenlegi kormány következetes támogatásával tartani is tudtuk.

Fogalmazzunk így: Demszky Gábor és munkatársai a Medgyessy-kormány idején elkezdték, mi pedig az Orbán-kormány idején és segítségével – nem kis munka árán – befejeztük a sok viszontagságot megélt gigaberuházást.

Maradjon meg így az utókor számára.

Szeretnék köszönetet mondani a Kormánynak, a jelen ciklusban megújult lebonyolító és mérnökgárdának, a Fővárosi Önkormányzat cégeinek, a Fővárosi Kormányhivatalnak és más kormányszerveknek, a közreműködő hatóságoknak, kiemelten a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, a kivitelezésben részt vevő nemzetközi és magyar cégeknek, termelésirányítóknak, munkásoknak áldozatos munkájukért. Jó utat, sok örömöt, minél kevesebb bosszúságot, de mindenekelőtt balesetmentes közlekedést kívánok a 4-es metrón!

Így adja át egy béta pluszos világváros vezetője városának legújabb, értelmetlen, de gyönyörű és dekadens középületét, amihez fogható szépség a városában nyolcvan éve nem épült.

Gif: Vincze Miklós