Tarlós 18 pontja: Kiradírozná a tömegközlekedést a főpolgármester

Tarlós István álma egy város, ahol nincs semmi más, csak rohadtul hatékony autópályák, főutak és esetleg pár kisebb autós útvonal.

Erősen önleleplező a főpolgármester dugócsökkentésre kitalált 18 pontja, amit pénteken tett közzé. Ezek sajnos egy olyan, önhibáján kívül elferdült ember álmai, aki felnőtt élete nagy részében hivatali autóval, sofőrrel járt. Az ötletei a parlamenti képviselőkön és önkormányzati vezetőkön kívül mindenki másnak, így az általa bálványozott autósoknak is rosszak.

Nézd csak végig Tarlós pontjait. Amelyik konkrét intézkedéssel jár, nagy részben a tömegközlekedés visszaszorítását célozza, általában buszsávok megszüntetésével. Néhány helyen sürítene pár járatot, de sokkal több helyen sürítené az autókat. A csomag lényege, hogy takarítsunk el minden akadályt az autók áramlásának útjából. Ez helyes cél lenne akkor, ha csak autók léteznének, vagy ha ez mindenki által elfogadott, kívánatos állapot lenne. De ez olyannyira nincs így, hogy inkább az ellenkezője igaz. Tarlós Istvánnak sok hibáját lehet felsorolni, de az biztos, hogy egyenes ember, aki nem bírja magában tartani, amit igazából gondol. És ő azt gondolja, hogy autózni jó, mást meg nem szokott csinálni.

Ez néha vicces eredményekkel jár. A 10. pontban jelenti be például a mester, hogy megszüntetik az ideiglenes buszsávot a Nagykovácsi út és a Vadaskerti utca között. A nem arrafelé lakók kedvéért mondom, hogy ez azért poén, mert azt a sávot azért hozták létre, mert felújítják a Hűvösvölgyből bejövő 61-es villamos pályájának egy 700 méteres szakaszát, ami minimum október 31-éig tart, így a 61-es helyett arrafelé most pótlóbusz közlekedik. A sávval tehát az volt a cél, hogy a városba bejáró hűvösvölgyiek ne üljenek át autóba, hanem továbbra is járjanak tömegközlekedéssel. Hát ez hétfőtől nem így lesz, hiszen a Sakknagymester a kisebb dugó végett megszüntettte a buszsávot.

A főpolgármester átgondoltságát mutatja, hogy egy másik pontban ingyenessé teszi a parkolást az így használhatatlanná tett, a kocsikkal együtt a dugóba kényszerített 61-es villamospótló busz megállójánál. Dehát ki választaná a buszt a kocsijával szemben akkor, ha előre tudja, hogy mind a kettő ugyanabban a dugóban fog állni?

Én nem vagyok elfogult se a tömegközlekedés, se az autózás itányába, mert robogóval járok és nekem szinte minden mindegy, úgyis átjutok. De azt még én is látom, hogy az garantáltan nem fogja megoldani a helyzetet, ha egyszerűen elvesszük a mechanikus akadályokat a kocsik útjából. Túlzásba viszont nem akarom vinni az álnaivkodást, mert én is tudom, hogy az autósok nagyobb hányada szavaz, mint a tömegközlekedőké.

[fotó: Mark Fischer]