Úgy rászakadt egy tájékoztató monitor egy utas fejére, hogy kórházba kellett szállítani. A helyi közlekedési vállalat szerint ők hogyan lennének felelősek, a konzorciumi partner pedig elbújt. Most nem lennék debreceni közlekedő.

Ma reggel 8 tájban Debrecenben egyszer csak leszakadt a helyéről egy TFT-monitor a 48-as buszon, és ráaesett egy utas fejére, aki komolyan megsérült. A fiatal nő fejsebét az utasok és a jármű vezetője látták el, a sofőr mentőt hívott, ami a nőt kórházba vitte. Az utasokért végül pótlóbuszt küldtek.

Hogy történhetett ilyen? Hogyan küldhettek forgalomba ilyen állapotú járművet? Mikor szerelték föl azt a monitort? Perel az utas? Mivel tervezik kompenzálni? Ilyen kérdésekkel kerestük meg a DKV nevű helyi közlekedési vállalatot. De Nagy Annamária kommunikációs igazgató, illetve a cégtől később kapott mail ugyanazt mondták: sajnálják ugyan, de ők aztán semmiért sem felelősek, a járatot ugyanis egy konziorcium részeként üzemeltetik, és a járművek műszaki állapotáért nem ők, hanem a partner, a Inter Tan-Ker Zrt a felelős.

Advertisement

Remek kommunikáció lehet a konzorcium partnerei között, a DKV-s illetékes ugyanis közölte, hogy ők sem kaptak még választ az ügyben az ITK-tól.

Megkerestem az ITK-t, ahol egy borízű hang annyit mondott, hogy a cégnél ma már nincsen senki, aki az ügyben nyilatkozhatna, próbálkozzunk kedden. Amikor mondtam, hogy egy, a cég által üzemeltetett járat balesetéről van szó, csak megismételték, hogy nincs bent senki.

Elképesztő, hogy az egyik legnagyobb magyar város tömegközlekedése ilyen hozzáállású cégek kezében van.

Az ITK weboldalán ez a vállalati krédó szerepel:

Az INTER TAN-KER Zrt. kiemelt küldetésének tekinti, hogy teljes körű megoldásokkal segítse a kormányzat, az önkormányzatok, multinacionális, kis- és középvállalatok munkáját a közlekedés területén.

Ez most például remek példa a teljes körű megoldásra. Az igazán teljes körű persze az lenne, ha szép csendben el is temették volna az utast.

Advertisement