A saját leégéseit művészeti projektjént eladó színész tegnap egy órán át közvetítette eléggé impresszív testmozgását egy londoni galéria számára.

A Meditáció nárcisztikusoknak című performansz lényege az volt, hogy LaBeouf nem látta a londoni közönséget, hanem végig saját magát nézte. Nem egyedül találta ki ezt a művészetet, segített neki Nastja Säde Rönkkö és Luke Turner is, az előbbivel nem először dolgozik a Transformers 1-2-3. sztárja.

Advertisement

Az egész performanszt fent meg lehet nézni, a Dazed Digital pedig írt egy részletes beszámolót is arról, hogy milyen érzés volt ott lenni, és élőben nézni a Skype-közvetítést.

LaBeouf tavaly decemberben kezdett félhivatalosan megőrülni, ekkor kapták ugyanis rajta, hogy egy rövidfilmjéhez mindenféle hivatkozás vagy hivatalos elismerés nélkül lenyúlta Daniel Clowes egyik képregényének történetét. A bocsánatkérés helyett a színész belekerült egy fura, posztmodern spirálba, a twitterén elkezdett bocsánatot kérni, de ezeket a szövegeket is mások bocsánatkéréseiből ollózta ki. Nem sokkal később egy repülővel egy SORRY csíkot huzatott Los Angeles egére, idén februárban a Nimfomániás berlini premierjére pedig már egy papírzacskóval a fején ment.

Advertisement

A papírzacskó később nagyon fontos szerepet játszott az #IAMSORRY nevű kiállításában, amit Nastja Säde Rönkkövel együtt talált ki. A kiállítást egyszerre csak egy ember tekinthette meg, belépés után lehetett választani különböző tárgyakból (kinyomtatott twitterbejegyzések, egy üveg whiskey), majd egy másik szobában szemtől szembe lehetett kerülni LaBeouffel, aki szótlanul, egy papírzacskóval a fején üldögélt. Minden újságíró, aki elment a sajtóeseményre, külön kiemelte, hogy a zacskó lyukai átáztak, mintha a színész egész nap zokogott volna. Pár perc után a kiállításnak vége volt, és jöhetett a következő vendég.

Az #IAMSORRY után még egyszer Skype-on bejelentkezett egy londoni egyetem divatfotózás-szemináriumán is, ahol köszönés után 20 percig olvasott fel Guy Debord A spektákulum társadalma című súlyos filozófiai munkájából.

LaBeouf következő és egyetlen bejelentett filmszerepe a második világháborús Fury, aminek a forgatásán a pletykák szerint sikerült meggyűlöltetnie magát az összes többi színésszel, mert hónapokig nem volt hajlandó mosakodni, és a hatás kedvéért állítólag lereszelte a fogait.