Valaki, okkal vagy ok nélkül, de rettentően ki akarja nyírni Solymosi Tamást, az Opera balettigazgatóját. Nincs erősebb bizonyíték erre, mint az a gondosan összevágott, feliratozott film, amit a Cinkhez valaki eljuttatott. Éppen akkor, amikor le kell adni a balettigazgatói pályázatokat. Solymosi a pozíciót ugyanis korábban két évre kapta meg, és a szabályok szerint most újrapályáztatják. A videót hála istennek nem tudjuk, ki küldte, de nem életszerűtlen azt gondolni, hogy olyan ember, aki nem szeretné, hogy a mostani igazgató újrázzon. A videó üzenete, ha jól értjük, az, hogy Solymosi nem saját, hanem plagizált koreográfiával szerzett volna szakirányú diplomát, ami egyébként a balettigazgatói pozíció feltétele.

A videón két előadás látható az osztott képmezőben. A bal oldalon Zséda 2005-ös nagykoncertjén Solymosi Tamás táncol az énekesnővel a Mack the Knife című számra, a koreográfiát Jurányi Patrik készítette. A jobb oldalon Solymosi koreográfusi diplomájához leadott gyakorlati koreográfiája látható, két évvel későbbről.

Advertisement

Avatatlan szemmel nézve a két koreográfia igen-igen hasonló. De mindkét felvétel össze van vágva, a táncban pedig nyilván előfordulnak sztenderd elemek, forgások, így mi nem vennénk a bátorságot ahhoz, hogy fotelbalettosként ítéletet mondjunk róluk. Mindenestre megkerestük a két fő érintettet, Solymosit és Jurányit, illetve Zséda menedzserét.

Solymosi azt mondta a Cinknek, hogy valószínűleg egyszerűen lemaradt a listáról a neve mint koreográfus. Zséda menedzsere viszont azt nyilatkozta, hogy Solymosi Tamást mint koreográfus kérték ugyan fel, végül mégis Jurányi Patrik koreografálta a koncertet, és Solymosi Tamás mint táncos sztárvendég lépett fel. Jurányi Patrik alátámasztotta, hogy koreográfusként vett részt a produkcióban, amihez annyit tett még hozzá, hogy nincs tudomása a koreográfia további sorsáról.

Név nélkül több balett-társulati tag mesélt nekünk arról, hogy nem tartják jó főnöknek Solymosit, de ebből még nem következik, hogy a diplomához szükséges koreográfiát nyúlta volna. Arról, hogy a 2005-ös tánc kinek a műve, ellentmondóan nyilatkoztak a felek, ami lehet, hogy a simli jele, de önmagában persze ez sem bizonyíték. Kérem a tánchoz értő olvasókat, hogy mondjanak véleményt, megállhat-e bármiféle lopásgyanú az ügyben.