Fantasztikus indulatokat kavart az a magyarnarancs.hu-n megjelent klassz cikk, ami arról szólt, hogy a Mandiner főszerkesztőjének cége erősen levajazottnak tűnő pályázaton nyerte el Józsefváros weboldalának üzemeltetését három évre, bruttó tízmillió forintért. Baloghot a Tumbleren leanyázta egy informatikus felhasználó.

"Szóval kedves Balogh Ákos, te ugyanaz a kategória vagy mint az összes többi kormányzati és önkormányzati korrupciót megvalósító bűnöző, maximum nem akkora szinten, viszont Simicska legalább nem áll ki pontifikálni arról hogy hol húzódik az erkölcsi mérce, meg nem tetteti függetlennek és újságírónak magát. A kurva anyádat." Ezt írta Nulldisco, egy informatikus felhasználó a Tumblr-en, egy olyan vitában, amiben személyesen is részt vett az érintett Balogh Ákos Gergely, a Mandiner főszerkesztője.

Advertisement

Az anyázás kiváltó oka az volt, hogy a Narancs leleplezte, Balogh cége kétszer is úgy nyerte el a józsevárosi honlap megújítására és üzemeltetésére kiírt kamupályázatot, hogy a két másik "versenytárs" a haverja volt, az egész tender pedig igen erősen megrendezettnek tűnt.

Az indulatok két ok miatt csaphattak magasra. Az egyik az, hogy Nulldiscót Balogh Ákos 2010. márciusában arra használta, hogy informatikai szakértőként írjon neki szakvéleményt a Maninerre arról, hogy a valasztas.hu weboildalt a komcsik durván túlszámlázva újították meg 17 millió forintért. Miközben ő maga akkor már jó fél éve kapta a pénzeket a fideszes Józsefvárostól a saját haveri pályáztatásának következtében. Nulldiscóból a jelek szerint ironikus kacaj helyett durva káromkodást váltott ki ez a képmutatás.

A kurvaanyázás másik oka az, hogy a Mandiner, a fiatal ás álfiatal online jobboldal legnagyobb webkikötője imád morális bíróként lecsapni a balos-liberális holdudvar mutyijaira. Miközben, mint ez most nem először derült ki, ők maguk egész pontosan ugyanolyan levajazásokban, kamupályázatokban, haveri megbizatásokban vesznek részt, mint akiket, gyakran egyébként teljes joggal, ekéznek.

Advertisement

A mostani ügyben érintett Balogh és a híres Biszku-dokumentumfilmet rendező Novák Tamás cége korábban például 5 hónapra nettő bő négymillió forintot kapott az orbanviktor.hu weboldal üzemeltetésére.

A tumblres thread attól lett igazán klassz, hogy Balogh az anyázás után nem visszaanyázott, hanem azt próbálta bizonygatni, hogy ők bizony tényleg rengeteget dolgoztak az oldallal, ami tényleg megújult, így az eset nem sima túlszámlázás. Csakhogy a problémának csak az egyik fele volt az, hogy ér-e bruttó bő tízmilliót a VIII. kerület weboldalának hároméves menedzselése. A másik fele az volt, hogy a "pályázaton" a másik két "vetélytárs" egyike maga a sokszoros szerző- és cégtárs, a győztes Vármegye Kft.-ben is résztulajdonos Novák Tamás saját vállalkozása, illetve az Ufit, a Mandiner nyomtatott elődjét készítő grafikai stúdió voltak. Novák a Narancs cikkében lényegében el is határolódott a kínos ügytől, azt állítva, nem tudta, hogy a Vármegye is meghívott volt a tenderen.

[via mivoltmaaneten]